سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اجرای 50 بند آبخیزداری در اردبیل

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 50 بند آبخیزداری در مناطق مختلف استان در دست اقدام است که با به ثمر نشستن آنها شاهد توسعه واقعی در بخش کشاورزی می شویم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  رسول خدایی دیروز در جلسه بررسی طرح‌های آبخیزداری در اردبیل افزود: این طرحها با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در دست اجرا‌ست که بخشی از هزینه‌های آن از محل اعتبارات استانی و بیش از دو سوم آن نیز از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

وی گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان 20 طرح بند کنترل سیلاب با هدف مهار سیلاب‌های حوزه آبخیز و سیل‌خیز را اشاره کرد که در تقویت پایین دست سدها و مجموعه‌های آبی برای کشت و زرع یک امکان و فضای مناسب است.

خدایی از در حال احداث بودن چهار طرح عظیم سد زیرزمینی خبر داد و افزود: این سدهای زیرزمینی در شهرستان‌های نمین و گرمی در حال اجرا است تا از این طریق بخش عظیمی از منابع مورد نیاز کشاورزان به آب تأمین شود.

معاون آبخیزداری استان اردبیل اجرای طرح‌های توسعه بخش آبخیزداری را از اولویت‌های جدی توصیف کرد و گفت: امسال هشت طرح مطالعاتی در حوزه آبخیزداری در دست اجرا است که ما فعالیت‌های آبخیزداری برای 910 هزار هکتار را با توجه به ظرفیت‌های مناسب در دستور کار قرار دادیم که بیش از 250 هزار هکتار مطالعات تفصیلی و اجرایی صورت گرفته است./س 

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، بند ، آبخیزداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.