سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ملیله سازی آیات الهی بر گلدان نقره ای

هنرمند و چهره ماندگار رشته ملیله سازی آذربايجان شرقي از ملیله سازی آیات الهی و اسامی متبرکه بر روی گلدان نقره ای، به عنوان اثر جديد هنري خود خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عاشقی كه پيش از اين عنوان چهره ماندگار و چهره نام آشنا را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این اثر در نمایشگاه لندن به عنوان يكي از آثار برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت.

وی در تشریح این کار شاخص و منحصر به فرد خود گفت: طراحی این کار شش سال به طول انجامیده و اکنون در حال اجرا است كه پیش بینی می كنم مجموعا هفت سال ساخت آن زمان ببرد.

این هنرمند توانمند با بيان اينكه در ساخت این گلدان 35 کیلو نقره استفاده می شود، ادامه داد: طراحي این گلدان روشی ابداعی است که در جشنواره خوارزمی نیز آن را شرکت داده ام.

عاشقی با اشاره به اینکه ارتفاع گلدان یک متر و 70 سانتی متر بوده و 2.445 کیلوگرم سنگینی دارد، گفت: این کار ترکیبی از ملیله و مشبک کاری و مزین به آیات الهی و اسامی قرآنی است.

وی خاطر نشان کرد: به واسطه این کار شاخص موفق به کسب عنوان چهره ماندگار شده و نشان افتخار ملی اسماء متبرکه را دریافت کردم.

این چهره ماندگار رشته ملیله سازی با تاکید بر اینکه سرمایه های ملی نیازمند حمایت هستند، افزود: این کار به واسطه هزینه بالا و منحصر به فرد آن، نیازمند حمایت بیشترمسئولان است تا در مدت کوتاهتری ارائه شود.

عاشقی ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای برپایی نمایشگاه های متعدد

صنایع دستی در سطح استانی و ملی یادآور شد: مسئولان ضروریست هنرمندان را در هر رشته ای حمایت کنند تا هنرمندان بتوانند بدون دغدغه توانایی ارائه کارهای شاخص خود را داشته باشند. /س

برچسب ها: ملیله ، آیات الهی ، گلدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.