سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو پارلمان مصر :

موساد عامل قتل 16 نيروي مرزباني مصر است

عضو پارلمان مصر تاکيد کرد رژيم صهيونيستي عامل قتل 16 نيروي مرزباني مصر در منطقه سينا است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ روز گذشته مردم مصر اجساد 16 نيروي مرزباني اين کشور را دفن کردند که در حمله چند روز پيش در شبه جزيره سينا و مجاورت مرز غزه و اسرائيل کشته شدند. هزاران نفر در اين مراسم تشييع جنازه شرکت داشتند. در مراسم رسمي تشييع جنازه اين شانزده نفر نيز سپهبد طنطاوي ، فرمانده ارتش مصر شرکت داشت. البته محمد مرسي بنا به دلايل امنيتي در اين مراسم حضور نداشت.

حمله روز يکشنبه که به کشته شدن اين 16 نظامي مصري منجر شد سبب غافلگير شدن همگان به استثناي اسرائيل شد زيرا اسرائيل از چند روز پيش به شهروندان خود هشدار داده بود به علت خطر حمله قريب الوقوع، منطقه سينا را تخليه کنند.

طلعت مطوي، عضو پارلمان منحل شده مصر در اين خصوص گفت:« اتفاقي که رخ داده ، فاجعه اي براي همه مردم مصر و امت اسلامي است. اسرائيل به شهروندان خود از قبل هشدار داده بود که شبه جزيره سينا را خالي کنند. آنها مي دانستند که قرار است چه اتفاقي رخ بدهد. نيروهاي نظامي اسرائيل مسئول اين کشتار مصري ها هستند. دستگاه اطلاعاتي اسرائيل بايد مسئوليت اين کار را بپذيرد.»

ارتش مصر نام 35 فرد مهاجم به اين 16 نظامي مصري را منتشر کرده است بدون آنکه مشخص کند اين افراد براي چه کساني کار مي کرده اند و يا اينکه بخشي از سازماني بزرگ بوده اند يا خير. محمد مرسي پس از وقوع اين رويداد گذرگاه رفح را مسدود کرد. حماس نيز در پي اين اقدام اعلام کرد تونلهاي مرزي غزه با مصر را مسدود و اسامي همه افرادي را بررسي مي کند که در چند هفته گذشته از اين طريق وارد خاک مصر شده اند.
يک شهروند مصري در اين باره گفت:« اسرائيل تنها عاملي است که از اين رويدادها سود مي برد. اسرائيل مي خواهد در مصر ، تحرکات ضدانقلابي به راه بيندازد و در مقابل محمد مرسي و اخوان المسلمين قرار بگيرد.»
هنوز هيچ نامي درباره عوامل اين تيراندازي به نظاميان مصري منتشر نشده است اما مردم مصر انتظار دارند ارتش و رئيس جمهور کشورشان، عاملان اين اقدام را شناسايي کنند  و به سزاي اعمالشان برسانند.
برچسب ها: موساد ، مصر ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.