سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمسايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ورود زودهنگام به بحث انتخاباتي، فضاي جامعه را چند قطبي مي‌کند

معاونت سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: شروع زودهنگام بحث‌هاي انتخاباتي جامعه را چند قطبي کرده و فضا را به شدت سياسي مي‌کند در حاليکه بايد با رويکردي مناسب و استفاده کامل از ظرفيت‌هاي مردمي انتخابات را با شکوه ‌تر از گذشته در کشور برگزار کنيم.

رامين شمسايي معاونت سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌‌ با اشاره به نقش‌آفريني کانون‌هاي قدرت و ثروت در انتخابات رياست جمهوري گفت: با توجه به اينکه نامتعادل‌ترين مدل انتخاباتي در کشور آمريکا وجود دارد، کانديداها در آن کشور براي پيروزي در انتخابات به لابي‌هاي قدرت و ثروت صهيونستي متکي مي‌شوند.

وي در ادامه افزود: اگر چنين مدلي نظير مدل انتخاباتي آمريکا در ايران به وجود آيد با توجه به اينکه وابستگي کانديداي رياست‌ جمهوري به کانون‌هاي ثروت و قدرت خلاف نظام بوده‌،‌ باعث فاصله‌گيري مردم از آن‌ها مي‌شود و اين فاصله عاملي بر انزواي مردمي است و بايد براي برگزاري انتخابات در ايران  يك مدل مناسبي اختيار كرد.

شمسايي با توجه به اينکه كانديداها نبايد به كانون‌هاي قدرت وابسته باشند، افزود: اگر کانديداهاي انتخاباتي بخواهند از امکانات دولتي براي تبليغات خود استفاده کنند و يا به افراد قدرتمند نزديک شوند، اين عمل به عنوان يک امري مذموم و ناپسند در کشور ايران اسلامي در بين ملت شناخته مي‌شود.

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي در ادامه تصريح کرد:‌ نتيجه انتخابات رياست جمهوري سال 84 حاکي از آن بود که با وجود گفتمان‌هاي مختلف در صحنه انتخاباتي، گفتماني که بر تجمل‌گرايي بنيان شده بود، از سوي مردم طرد و گفتماني که مردم‌گرا و در چهارچوب اسلام و انقلاب بود مورد پذيرش اکثريت قرار گرفت.

وي  با بيان اينکه در انتخابات رياست جمهوري سال آينده يک چالش مهم به نام فرد‌ محوري وجود دارد تاکيد کرد: آنچه که باعث مورد غفلت قرار گرفتن برنامه محوري در جامعه مي‌شود ، بحث فرد محوري است که با توجه به اين مسئله ، شروع زودهنگام بحث‌هاي انتخاباتي در کشور، جامعه را چند قطبي کرده و فضا را به شدت سياسي مي‌کند، در حاليکه بايد با ورود مقطعي به انتخابات و ارائه رويکرد مناسب با استفاده کامل از ظرفيت‌هاي مردمي، انتخابات را با شکوه‌تر از گذشته برگزار کنيم.

انتهاي پيام/

پ/2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.