سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

صادرات 226 هزار و 741 تن انواع کالا از طریق گمرکات آذربایجانشرقی به خارج از کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از صادرات 226 هزار و 741 تن انواع کالا از طریق گمرکات آذربایجانشرقی به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی امروزدر جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی گفت:در چهار ماهه اول سال 91 به مبلغ 639/187/990 دلار از گمرکات کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه از سال قبل 10/2 درصد رشد داشته است و همچنین226 هزار و 741 تن انواع کالا به ارزش 260 میلیون و 332 هزار و 146 دلاراز طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

عظمایی ادامه داد: این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی یک درصد و از لحاظ ارزشی 32 درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در چهار ماهه اول سال جاری مقدار 175 هزار و 8 تن انواع کالا به ارزش 379 میلیون و 604 هزار و 254 دلار از طریق گمرکات آذربایجان شرقی وارد کشور شده است.

عظمایی اضافه نمود: این ارقام نسبت به مدت مشابه سال 90 به لحاظ وزنی 5 درصد و به لحاظ ارزشی 1 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در چهارماهه سال جاری مقصد صادرات کالاهای غیر نفتی به 52 کشور و واردات از 36 کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 35 درصد کالاهای صنعتی صادر شده است، گفت: بیشترین رشد صادرات مربوط به منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می باشد که رشد 52 درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: این در حالی است که ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی از منطقه آزاد تجاری صنعتی ارسدر مدت مشابه سال قبل 32 میلیون دلار بود.

عظمایی همچنین گفت: آمار صادرات در کل کشور در چهار ماهه اول سال جاری 12میلیارد دلار است که نسبت به سال قبل 2/24 درصد افزایش را نشان می دهد.

عظمایی در پایان اظهار داشت: عراق، چین و امارات مقاصد اول صادراتی ما هستند./س

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، خارج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.