سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامي استان سمنان تاکيد کرد:

انتشار حوادث فاقد تحليل ، کاهش احساس امنيت را دربردارد

فرمانده انتظامي استان سمنان با بيان اين که رسانه ها نقش مستقيم در شکل دهي افکار عمومي جوامع دارند ، تاکيد کرد : انتشار حوادث فاقد تحليل ، کاهش احساس امنيت را دربردارد .

 
به گزارش گروه  اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سردار "محمد رضا ميرزايي" در آيين تجليل از خبرنگاران فعال رسانه هاي گروهي در پوشش اخبار و هشدارهاي پليسي ، به تبيين مفاهيم امنيت و احساس امنيت پرداخت و تصريح کرد : وجود احساس امنيت در جامعه بسيار مهم تر از وجود امنيت است .
 
وي افزود : توسعه ي اقتصادي و فرهنگي ، کاهش بيکاري ، افزايش نشاط و پويايي از شاخص هاي مثبت اجتماعي است که اين موارد تحت تاثير شديد احساس امنيت در يک جامعه هستند .
 
سردار ميرزايي با بيان اين که رسانه ها در هر جامعه اي ، تاثير مستقيم در شکل دهي افکار عمومي دارند ، به تفاوت رسانه هاي داخلي و خارجي نيز اشاره و تاکيد کرد : وجود اخلاق رسانه اي مهمترين تفاوت اين رسانه ها است به اين معني که در رسانه هاي داخلي تاکيد بر آگاه سازي عمومي مبتني بر اخبار سفيد است در حالي که بسياري از رسانه هاي خارجي اطلاع رساني بر اساس ارايه اخبار سياه و خاکستري را در دستور کار خود دارند .
 
اين مقام انتظامي با تاکيد بر اين که بايد در نظر داشت به بهانه جذب مخاطب نبايد احساس امنيت مردم فدا شود ، اظهار داشت : انتشار حوادث فاقد تحليل کارشناسي تاثير نامطلوب بر خوانندگان داشته و در نتيجه کاهش احساس امنيت را در بردارد .
 
ميرزايي پيشگيري اجتماعي را مقدم بر پيشگيري انتظامي دانست و به نقش خبرنگاران در تحقق پيشگيري اجتماعي اشاره کرد و گفت : خبرنگار هوشمند با درک صحيح و دقيق از شرايط اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي در حوزه فعاليت خود نسبت به تهيه خبر و گزارش اقدام مي کند و اين همان انتظار مسئولان ناجا از اصحاب رسانه است .
 
در ابتداي اين مراسم نيز سرهنگ "عباسعلي رحيمي" معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان سمنان طي سخناني به بيان اهداف برگزاري همايش پرداخت .
 
در پايان نيز علاوه بر تجليل از 20 خبرنگار فعال رسانه هاي گروهي استان در پوشش اخبار انتظامي ، سه خبرنگار برتر نيز معرفي و به طور ويژه از آنان قدرداني شد .
برچسب ها: انتشار ، حوادث ، تحلیل ، منیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.