سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي:

نشست مشورتي درباره سوريه، فردا در تهران برگزار مي‌شود/ براي آزادي زائران از دست گروگانگيران هركاري بتوانيم انجام مي‌دهيم

وزیر امور خارجه با بيان اينكه براي آزادي زائران از دست گروگانگيران هركاري بتوانيم انجام مي‌دهيم، از برگزاری نشست مشورتی درباره بحران سوریه فردا در تهران خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران علي‌اكبر صالحی وزير امور خارجه پس از جلسه امروز(چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در نشست مشورتي درباره سوريه 13 تا 15 کشور از پنج قاره جهان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه موضع ایران در قبال سوریه نفی خشونت به منظور توقف آن و برقراری گفتگوی ملی است، افزود: باید وضع سوریه را به گونه‌ای مدیریت کنیم که آثار خشونت و افراط‌گرایی متوقف شود و گسترش نیابد زیرا در غیر اینصورت زمینه‌های بحران در منطقه فراهم می‌شود و آثار سلبی آن همه کشورها را در بر می‌گیرد.

وزیر امور خارجه خاورمیانه را تابلو و موزاییکی زیبا از ادیان و اقوام مختلف خواند و تصريح كرد: مسلمان و مسیحی ، شیعه و سنی و اقوام مختلف قرن‌های متمادی به صورت مسالمت‌آمیز در منطقه ما زندگی کرده‌اند اما دیگرانی از آن سوی جهان در صدد ایجاد اختلاف و تجزیه کشورها به منظور تشکیل کشورهای کوچک‌تر و ایجاد اختلافات مدت‌دار هستند بنابراین باید در این زمینه بسیار هوشیارانه عمل کرد.

وی همچنین درباره سفر چند روز آینده محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور برای شرکت در اجلاس مکه گفت: جمهوری اسلامی ایران از عمده کشورهای بنیان‌گذار و فعال سازمان همکاری‌های اسلامی است و شرکت خود را در این اجلاس با هدف وحدت اسلام و جلوگیری از اختلاف میان امت اسلامی اعلام کرده است.

وی درباره تعداد کشورهای شرکت کننده در اجلاس غیرمتعهدها در تهران نیز گفت: در این اجلاس بیش از30 کشور در سطح رئیس دولت و بقیه در سطح وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه دولت‌ها شرکت خواهند کرد.

وي در ادامه با بيان اينكه رایزنی‌های گسترده‌ای با ترکیه و قطر انجام داده‌ایم که امیدواریم به نتیجه دلخواه برسد، تأکید کرد: هر کاری بتوانیم برای آزادسازی اسرایمان از دست گروگان‌گیران در سوریه انجام مي‌دهیم.

صالحي تصريح كرد: وزارت خارجه همه تلاش خود را بویژه با رایزنی با مجامع بین‌المللی از جمله با صلیب سرخ ، اتحادیه عرب ،‌ دبیر کل سازمان ملل و دبیر کل سازمان همکاریهای اسلامی برای آزادسازی گروگانهای ایرانی بکار خواهد گرفت.

صالحی افزود : پخش تصاویر این عزیزان از الطاف الهی بود و اذهان عمومی جهان را درباره بی گناهی آنان و زائر بودنشان روشن کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تکرار چنین حوادثی در چند ماه اخیر و گروگانگیری هموطنان ایرانی گفت: آنان پیش از این 27 نفر را گرفته و در آنجا نیز کارتشان را نشان داده بودند و پس از اذعان به اشتباه در دستگیری این هموطنان آنان را آزاد کردند چرا که خودشان نیز به این نتیجه رسیده بودند که اشتباه کرده‌اند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: صالحی ، سوریه ، مکه ، اجلاس ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.