سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آزادسازی اطراف منارجنبان به پایان رسید

با توجه به اين كه اصفهان در دنیا به منارجنبان شناخته می شود لزوم اجرایی شدن ساماندهی آن مشخص می شود که با پيگيري هاي این منطقه در جلسات متعدد با ارگان هاي مختلف آزادسازی اطراف منارجنبان به اتمام رسید و عملیات اجرائی ساماندهي آن از طریق مشارکت آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان شهردار منطقه ۹ با بيان اين مطلب گفت: منارجنبان از سمت غرب در يكي از وروديهاي شهر قرار گرفته و می بایست از نظر ديدگاه جهت استفاده گردشگران در مكان مناسب و مرتفعی باشد همچنین با توجه به اين كه اصفهان در دنیا به منارجنبان شناخته می شود و اثری تاریخی و یکی از قطب های گردشگری کلان شهر اصفهان است لزوم اجرایی شدن ساماندهی آن مشخص می شود.

عبدالرسول امامی با اشاره به جذب گردشگران و ایجاد فضای سالم در کنار آثار تاریخی برای جلب رضایت توریسم اظهار داشت: گردشگران بسیاری در طول سال از این اثر تاریخی بازدید می کنند اما متاسفانه این بنای تاریخی با مشکل آزاد سازی مواجه بود.

وی افزود: آزادسازي و ساماندهي اطراف بنای تاریخی منارجنبان به علت كمبود اعتبار لازم درابتدا مشکل بوده و براي اهالي اين محله نیز مشكلات عدیده ای ایجاد کرده بود.

شهردار منطقه ۹ با بیان این که طرح منارجنبان از سال ۷۹ توسط شهرداری این منطقه پیگیری شده و در نهایت در سال ۸۶ طرح نهایی آن از سوی مشاور اعلام شد، اظهار داشت: با توجه به پيگيري هاي این منطقه در جلسات متعدد با ارگان هاي مختلف از جمله ميراث فرهنگي، اداره اوقاف، آموزش و پرورش، معاونت معماري و شهرسازي، مشاور و دیگر ارگان ها نهایتا آزادسازی اطراف منارجنبان به اتمام رسید.

امامی همچنین اضافه کرد: كل عرصه طرح اطراف منارجنبان 18 هزار و 650 مترمربع می باشدکه مشخصات محوطه اطراف منارجنبان واقع درطرح شامل مجموعه فرهنگی، تجاری، رستوران، پذیرش و پخش اسلاید مدیریت و نمایشگاه، پارگینگ، نگهبانی و استرحتگاه، سرویس بهداشتی، محوطه سازی خواهد بود که به میزان دو هزار و 550 مترمربع مجموعه فرهنگی، یک هزار و 580 مترمربع کل عرصه در طرح می باشد.

وی با اشاره به میزان آزادسازی انجام شده بیان داشت: میزان آزادسازی های انجام شده شامل گذر و معابر ۲۵۰مترمربع، باند کندرو مقابل منارجنبان ۳۴۵۰مترمربع، مدارس۸۷۰۰ مترمربع، تجاری های جنوب مجموعه ۳۵۰ مترمربع، عرصه کارگاهی۱۵۸۶مترمربع، کل عرصه توافق شده ۱۵۸۵۰مترمربع با هزینهای بالغ بر۸۰ میلیارد ریال می باشد.

شهردار منطقه ۹ همچنین اضافه کرد: اکثر مردم اين منطقه به دليل داشتن باغات و اراضي كشاورزي در محدوده آثار تاريخي منارجنبان و كوه آتشگاه بلاتكليف بوده و خواستار ساماندهي محوطه اطراف اين آثار مي باشند که عملیات اجرائی ساماندهي منارجنبان از طریق مشارکت آغاز شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.