سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهر ری:

ری را رها کنید تا بیشتر متضرر نشوید

فرماندار شهرستان ری با تأکید بر اجرای مصوبه دولت گفت: شهر ری را رها کنید تا بیشتر از این متضرر نشوید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فرماندار شهرستان ری در مراسم تقدیر از خبرنگاران عرصه رسانه با اشاره به اجرای 2 مصوبه چهارمین سفر رییس جمهور و هیئت دولت گفت: طرح استقلال ری طی چند سال گذشته از سوی فرمانداران قبلی پیگیر شده و در سفر اول رییس جمهور کلید خورد و رییس جمهور دستور بررسی آن را دارند و با توجه به اینکه مسئله مهمی بود و باید فرآیند خود را طی می کرد و تا تمام زوایای آن بررسی شود و در سفر چهارم رییس جمهور این هدیه را به مردم ری دادند.

امیرحسین باقرنژاد افزود: با ارتقا فرمانداری شهرری به فرمانداری ویژه فرماندار هم به سمت معاون استاندار ارتقا پیدا کرده و همچنین 10 اداره از ادارات این شهرستان ارتقا پیدا خواهد کرد و حالا شهرستان ری از بین 14 فرمانداری سومین فرمانداری ویژه تعیین شده و از این پس به صورت شبه استانی اداره می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با ارتقا فرمانداری از این پس ردیف بودجه ای مشخص برای ری در نظر گرفته می شود و می تواند در توزیع اعتبارات اثرگذار باشد./ل

*استقلال ری سبب شکوفایی ظرفیت ها خواهد شد

فرمانداری با اشاره به ظرفیت های شهرری اظهار داشت: این حق مسلم شهرری است چرا که ری با وجود توانایی و پتانسیل های بالا با بعضی از استان ها برابری می کند و در بعضی موارد بالاتر هم هست.

وی ادامه داد: برای نمونه از نظر جمعیتی با داشتن نزدیک به یک میلیون جمعیت از دامغان 600 هزار نفری بالاتر است و از لحاظ وسعت نیز شهرستان ری دارای 2 هزار کیلومتر وسعت است که از این حیث نسبت به اسلام شهر با 640 کیلومتر وسعت برتری دارد.

باقرنژاد در ادامه بیان داشت:‌ شهرری با داشتن 40 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی می تواند گندم کل تهران را تأمین کند این در حالیست که مقداری از اراضی به لحاظ کمبود آب زیر کشت نمی روند.

امیدواریم جهاد کشاورزی به سازمان ارتقا پیدا کند تا از این ظرفیت ها بیشترین استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: مقام اول تولید گوشت قرمز و شیر و تأمین گوشت سفید از دیگر افتخارات این شهرستان است.

*وابستگی ری به تهران توهین است

باقرنژاد با بیان این مطلب که آیا توهین نیست بگویم ری وابسته به تهران است اذعان داشت:

شهرری با تمام ظرفیت های موجود تنها در یک نقطه مشترک است و در باقی موارد مستقل بوده است و با تشکیل شهرداری و شورای شهر مستقل به استقلال کامل می رسد و مطمئن هستیم که در تأمین اعتبارات مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به واکنش های برخی مسئولان خاطر نشان کرد: برخی مسئولان ارقامی را عنوان می کنند که درآمد وی تنها 30 میلیارد تومان است در حالی که ما 300 میلیارد تومان برای آن هزینه می کنیم. اگر این چنین است و برای شما درآمدی ندارد پس ری را رها کنید تا بیشتر از این متضرر نشوید./ام
برچسب ها: ری ، باقرنژاد ، رییس جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.