سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان/

فعالیت خبرنگار در جامعه اسلامی عبادت است

امام جمعه بیجار گفت: فعالیت خبرنگاران در نظام اسلامی بسیار مقدس و نوعی عبادت بوده و کوتاهی در انتشار خدمات نظام به مردم گناه غیرقابل بخشش است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام علی مرادی در نشست با خبرنگاران این شهرستان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار داشت: در آموزه‌های دینی رساندن پیام و خبر از وظایف انسانی ما مسلمانان محسوب می‌شود و چه بسا اگر در گذشته خبررسانی نبود خیلی از وقایع تاریخ اسلام وارونه جلوه می‌شد و یا واقعیت‌های آن وقایع اصلا از بین می‌رفت. 

وی با اشاره به بیانات شهید مطهری در مورد اطلاع‌رسانی اسرای کربلا، عنوان کرد: اگر خبررسانی و تبلیغ سازمان تبلیغاتی اسرای کربلا نبود، واقعه کربلا قطعاً مثل امروز مطرح نمی‌شد بلکه ابر قدرت آن زمان حادثه آن روز را به میل خود جلوه می‌داد.

مرادی افزود: در جریان مسائل اول انقلاب و قبل از پیروزی آن، فعالیت‌های روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بسیار در خور توجه بود به نحوی که بیانیه‌های امام را به گوش مردم می‌رساندند و امام را نیز از فعالیت‌های مردم آگاه می‌کردند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس نیز نقاط ضعف دشمن و نقاط قوت رزمندگان را مخابره می‌کردند و با آگاه کردن رزمندگان از وضعیت پشت جبهه بانی ایجاد امید در دل‌های آنان می‌شدند.

امام جمعه بیجار تصریح کرد: امروز هم نقش خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌های جامعه و به ویژه مسائل و مشکلات در زمینه محرومیت‌ها و نقاط ضعف دولت برای رفع آنها و خدمتگذاری بیشتر مهم است و باید چشم و گوش و زبان بودن مردم به عنوان صفات خبرنگاری را حفظ کنند و نقش پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را عملی نمایند.

وی تاکید کرد: اکنون که ایران اسلامی مورد هجمه نرم دشمنان و تهدیدات و تحریم‌های آن قرار دارد، رسالت خبرنگاران سنگین‌تر بوده و در این شرایط آنان ضمن اینکه در قالب اخبار تصمیم‌گیری‌های مهم را اعلام می کنند، باید از انتشار خبرهایی که موجب دلسردی مردم می‌شود، خودداری کنند.

مرادی در پایان یادآور شد: خبرنگار باید پایبندی‌هایی بر اساس وجدان کاری داشته باشد و با منتشر کردن وقایع و رویدادها  موجب ایجاد آگاهی همگانی و آرامش مردم شود./ج1

برچسب ها: کردستان ، بیجار ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.