سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

طرح مسكن مهر سیستان و بلوچستان در رتبه نخست كشوری قرار دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در اجرای طرح مسكن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در رتبه نخست كشوری قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،'علی محمد آزاد در نشست شورای تامین مسكن سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع 23 هزار واحد مسكونی طرح مسكن مهر در این استان تاكنون 11 هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بقیه این واحدها تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی مجموع تسهیلات پرداختی برای ساخت واحدهای مسكن مهر را 233 میلیارد و 400 میلیون تومان ذكر كرد.

آزاد گفت: اجرای طرحهای مسكن مهر در شهرهای بالای 25هزار نفر جمعیت به اداره راه و شهرسازی و شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسكن واگذار شده است.

وی گفت: ساخت واحدهای مسكونی در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت استان روند پرشتابی ندارد كه باید بنیاد مسكن با تلاش و جدیت بیشتری در این زمینه اقدام كند.

استاندار اظهار داشت: 804 واحد مسكونی نیز در شهر جدید رامشار در حال ساخت است.مدیر كل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز كمبود نقدینگی و كارگر ماهر را از عمده مشكلات تعاونی های مسكن مهر در استان ذكر كرد و گفت: تعاونی های مسكن مهر برای پیشرفت كارها نیازمند تامین نقدینگی هستند.

'ابوالفضل باقرنیا' افزود: اعضای برخی تعاونی ها در پرداخت سهم آورده تعلل می كنند كه همین مساله موجب كندی كار آنها شده است.وی اضافه كرد: برای حل این مشكل باید این قبیل افراد را از لیست تعاونی حذف و سایر متقاضیان را جایگزین كرد.

معاون بنیاد مسكن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: سه هزار واحد مسكونی مهر سهمیه شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت در استان است كه تاكنون دو هزار و 988 واحد آن پی سازی شده و عملیات ساخت این واحدها همچنان ادامه دارد.'

محمد عرب كنگان' مدیر كل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: تاكنون برای تامین كارگر ماهر مورد نیاز استان شش هزار نفر توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش های مهارتی را فراگرفته و پس از گذراندن های دوره های لازم موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده اند.

نمایندگان شماری از دستگاههای اجرایی استان نیز گزارشی از فعالیتهای انجام شده در زمینه ساخت واحدهای مسكن مهر ارائه كردند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.