سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

طرح خودکفایی گندم در اراضی کشاورزی خوزستان اجرا شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی 91 ـ 90 طرح خودکفایی گندم در سطح 747 هزار و 361 هکتار از اراضی استان اجرایی شد.


  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد اظهار داشت: در سال زراعی 91 ـ 90 در استان طرح خودکفایی گندم آبی در سطح 480 هزار هکتار و کشت دیم در سطح 267 هزار و 361 هکتار به  اجرا درآمده است.

وی  با بیان اینکه کشت دیم نسبت به سال گذشته بالغ بر 7 درصد افزایش داشته است، افزود: به دنبال بروز خشکسالی چند سال اخیر، امسال محصول گندم در سطحی معادل 87 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم که عمدتاً در شمال شرق استان است، برداشت شد.

این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تنش رطوبتی در مزارع گندم آبی و دیم، تنش سرما، تنش حرارتی، گرد و غبار، کمبود کود نیتروژن و محدودیت شوری اراضی را از جمله عوامل تأثیر گذار در تولید گندم عنوان کرد.

قاسمی‌نژاد سطح بیمه گندم آبی و دیم را در سال زراعی بالغ بر 793 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: بالغ بر 95 درصد کشت گندم آبی و 88 درصد کشت دیم به موقع و در تاریخ توصیه شده کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی  سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان تولید گندم را در سال جاری یک میلیون و 623 هزار و 4 تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته بالغ بر 4 درصد افزایش نشان می‌دهد./س
برچسب ها: خودکفا ، گندم ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.