سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

التهاب پوست در اثر استفاده از تزئینات

برخی افراد دچار التهاب پوست در اثر استفاده از تزئینات می شوند که بهتر است با مطالبی در این رابطه آشنا شوند.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات شایع که در افراد مشاهده می شود ایجاد ضایعات التهابی در محل گوشواره ، انگشتر، گردنبند و ساعت است که افراد را دچار اذیت می کند.

وی تصریح کرد: این حالت به طور عموم در اثر حساسیت به نیکل یا حتی طلا ایجاد می شود.

این متخصص متذکر شد: به طور معمول در محل قرار گرفتن طلا یا نیکل روی پوست ( گوش ، مچ دست، گردن یا انگشتان) درماتیت و التهاب پوست مشاهده می شود که شامل قرمزی، پوسته ریزی ، تاول و دلمه است.

انتظاری خاطر نشان کرد: گاهی مواقع نیکل به کار رفته در زیپ و یا دکمه های فلزی لباس می تواند باعث ایجاد التهاب در پشت و یا سایر نواحی شود که فرد را دچار اذیت کند.

این عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این گروه افراد سفارش کرد: بهترین درمان برای این گروه حذف عامل ایجاد کننده التهاب نظیر گوشواره ،گردنبند یا ساعت از نواحی بدن است و همچنین  به این افراد توصیه می شود برای درمان دارویی در موارد شدید و یا مقاوم به طور حتمی با پزشک خود مشورت کرده و از راه های درمانی وی بهره مند شوند./ح
برچسب ها: پوست ، التهاب ، حساسیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.