سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جليلي با وزير ‌آشتي ملي سوريه ديدار كرد

علي حيدر وزير ‌آشتي ملي سوريه، سه‌شنبه شب ضمن ضيافت افطاري که به مناسبت حضور هيات ايراني در سوريه برگزار شد، با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سوريه ؛ جليلي در اين ديدار ابتکار سوريه در تعيين وزير آشتي ملي را بسيار ارزشمند دانست و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره بر گفتگوي ملي و راه حل سوري براي مسئله سوريه اصرار داشته است.

وي افزود: ادعاي برخي کشورها درخصوص حمايت از دموکراسي در سوريه همزمان با صدور سلاح و تروريست به اين کشور، دروغي بيش نيست و دشمنان مقاومت مقاصد شوم خود را در سوريه تعقيب مي‌کنند.

وزير آشتي ملي سوريه نيز با بيان اينکه مناسبات جمهوري اسلامي ايران و سوريه معنوي، عميق و بي‌نظير است تصريح کرد: همه ملت سوريه اعم از شيعه، سني و مسيحي خواهان تعيين سرنوشت خود در چارچوب راهکارهاي دموکراتيک هستند و جريان امپرياليسم و صهيونيسم جهاني هرگز به اهداف خصمانه خود در سوريه نخواهد رسيد.
جليلي همچنين در نشستي مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران در سوريه پاسخ داد و با بدرقه رسمي مقامات سوري دمشق را به مقصد بغداد ترک کرد.
وي ديشب ساعت 11 به وقت محلي وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال فالح فياض مشاور عالي امنيت ملي عراق قرار گرفت.

ديدار با رئيس مجلس، نخست‌وزير، وزير امور خارجه و برخي ديگر از مقامات عراقي از برنامه‌هاي امروز هيئت ايراني در بغداد است.
برچسب ها: جلیلی ، سوریه ، دمشق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.