سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم ترین فعالیت مرکز فضایی البرز اخذ دیتاهای ماهواره است

مهم ترین وظیفه ای که مرکز فضایی البرز بر عهده دارد دریافت دیتاهای ماهواره ای جهت استفاده در زمینه هایی همچون هواشناسی، نقشه برداری و کشاورزی است.

محمد رضا ابراهیمی ، سرپرست مرکز فضایی البرز در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران، گفت: فعالیت عمده مرکز فضایی البرز اخذ تصاویر ماهواره ای است یعنی دیتاهای تعداد زیادی از ماهواره های خارجی را دریافت و آرشیو می کنیم تا بتوانیم عملیات های لازم اولیه را بر روی آن ها انجام دهیم.

وی افزود: اطلاعاتی که در حال حاضر دریافت می کنیم از ماهواره های NOA ،  FITC ، Tera و Modis هستند که برای اهور هواشناسی تهیه نقشه های کاربری اراضی، نقشه های شهرها و برآورد محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

ابراهیمی تاریخ شروع به کار این مرکز را سال 1351 دانست و اظهار داشت: در سال 1355 همزمان با پرتاپ ماهواره آمریکایی اولین آنتن ماهواره ای دریافت اطلاعات را فعال کردیم و تا سال 1357 توانستیم اطلاعات ماهواره ای را از سد پوشش کامل از کشور دریافت کنيم.

وی تاکید کرد: از سال 1376 تمامی دیتاهای مختلف را از طریق مرکز فضایی البرز دریافت می کنیم و با سازمان های مختلفی در تماس هستیم.

ابراهیمی ایجاد آزمایشگاه سنجش از دور، مرکز دیتا سنتر (مرکز جمع آوری اطلاعات بدست آمده از ماهواره ها) و اخذ دیتاهای ماهواره های مختلف را از جمله فعالیت های قابل اجرا در این مرکز دانست./ح
برچسب ها: ماهواره ، دیتا ، مرکزفضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.