سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

طرح پژوهشی به جشنواره سراسری"علم تا عمل" راه یافت

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع 115طرح ابداعی، ابتکاری و تحقیقاتی ارسالی مخترعان استان به سامانه جشنواره "علم تا عمل"، 30 طرح برتر از سوی هیات داوران انتخاب و به جشنواره ملی راه یافت.

 

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران یاسوج حسین کاظمی در نشست جشنواره علم تا عمل کهگیلویه وبویر احمد  در یاسوج، افزود: بخش عمده‌ای از طرح‌های برگزیده این جشنواره شامل طرح پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، شیلات و فرهنگی است .
کاظمی با اشاره به اینکه از مجموع 30 طرح برگزیده پنج طرح به عنوان مهمترین طرح‌ها در این استان تصویب شد، افزود: ساخت اولین بالگرد بدون سرنشین با وزن کم سرعت و قابلیت حمل بالا از مهمترین این طرح‌ها است.
وی طراحی و ساخت مین یاب و خنثی سازی مین به صورت زمینی و هوایی، طراحی و ساخت بالش آموزشی موزیکال، ارقام جدید گندم و جو در شرایط دیم و گرمسیری، ابداع جوراب تحریک کننده نقاط مهم طب سوزنی پا به وسیله مغناطیس را از دیگر طرح‌های مهم انتخابی برای ارسال به این جشنواره برشمرد.
کاظمی هدف از اجرای این جشنواره را ارج نهادن به فناوران و نوآوران، تبدیل دانش به صنعت و ثروت ،شناسایی مخترعان و پژوهشگران، تعامل و همکاری نخبگان با یکدیگر و ارایه دستاوردهای حاصل از فرایند تجاری سازی فناوران دانست.
جشنواره سراسری علم تا عمل 13 تا16 شهریور ماه سال جاری به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.