سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوزه هنری كرمانشاه دو فیلم سینمایی می‌سازد

رئیس حوزه هنری كرمانشاه از بازسازی سینما پیروزی این شهر، تلاش برای تولید فیلم سینمایی و ساخت مستند برای جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» خبر داد


به گزارش باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری حوزه هنری ، عباس سروری رئیس حوزه هنری استان كرمانشاه گفت: در حوزه فعالیت سینمایی با مدیریت جدیدی كه بر سر كار آمده‌اند و تشكیل یك تیم جدید و بسیار مجرب از جوانان كرمانشاهی برای تولید آثار انیمیشن روند بسیار خوبی را در زمینه تولیدات سینمایی آغاز كرده‌ایم و امید است در این مسیر شاهد حركت‌های تأثیرگذار فرهنگی باشیم.

سروری گفت: حوزه هنری استان كرمانشاه با پرورش فیلمساز و كارگردان و انیماتورهای بومی قصد دارد تا به لطف الهی تولیداتی ارزشی و مطابق با نیازهای روز مخاطب در دستوركار خود قرار دهد. در این راستا سال گذشته سه انیمیشن تولید كردیم كه از كیفیت بالایی برخوردار بودند.

رئیس حوزه هنری استان كرمانشاه گفت: برنامه‌ای كه امسال در دستور كار قرار داده‌ایم تولید انیمیشن به شكل سریال برای پخش از شبكه استانی است. این اقدام توسط جوانان كرمانشاهی كه تحت آموزش حوزه هنری قرار داشته‌اند صورت خواهد گرفت. سال 90 یك فیلم كوتاه به نام «گنج» ساخته شد كه درباره كشاورزی بود كه به گنجی در زمین كشاورزی‌اش برمی‌خورد و پس از اتفاقاتی تصمیم می‌گیرد این ثروت ملی را به موزه تقدیم كند.

وی ادامه داد: از سال 86 تصمیم گرفتیم جشنواره فیلم كوتاه با همان رویكردهای جشنواره دینی «رویش» در استان داشته باشیم. سال 86 اولین دوره این جشنواره را برگزار كردیم و امسال دومین دوره آن را به نام «رویش» آبان ماه 91 برگزار خواهیم كرد.

سروری گفت: در تلاشیم تا این جشنواره را در سال‌های آتی به صورت مداوم دنبال كنیم. حوزه هنری كرمانشاه كارگاه‌های نقد فیلم و فیلمنامه‌نویسی برای رشد دانش تكنیكی هنرجویان كرمانشاهی برگزار می‌كند كه دو ماه است آغاز به كار كرده است.

وی ادامه داد: یكی از تولیدات سال 90 مستند «زین‌العابدین» بود، درباره یك محله‌ كه آلوده به انواع و اقسام معظلات اخلاقی و اجتماعی است. در این مستند شاهد هستیم كه یك روحانی با همت سازمان تبلیغات اسلامی به همراه خانواده‌اش به آن محله می‌رود. آنجا مسجد- حسینه‌ای برپا می‌كند و آن محله را ازآلودگی‌ها پاك می‌كند. انشاءالله این مستند امسال در هشتمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» شركت خواهد كرد.

سروری در زمینه ساخت فیلم بلند توسط حوزه هنری كرمانشاه گفت: ما سخت در تلاشیم تا ماجرای عملیات مرصاد و پاوه را در فیلم سینمایی بلند روایت كنیم. سال 90 تا حدودی پیش رفتیم اما در زمینه تأمین اعتبار با مشكل مواجه شدیم. امسال با جدیت ساخت این دو فیلم سینمایی را در دستور كار قرار داده‌ایم.

عباس سروری درباره بازسازی سالن‌های سینمای حوزه در كرمانشاه گفت: سینما آزادی كرمانشاه با بیش از 50 سال قدمت خوشبختانه سال گذشته بازسازی شد و شرایط خوبی دارد. سینما پیروزی كرمانشاه قرار است در سال 91 بازسازی شود. این سینما قرار است به سه سالن تبدیل شود. اقدامات لازم برای بازسازی این سالن انجام داده‌ایم. /م
برچسب ها: سینما ، بازسازی ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.