سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در وزارت كشور برگزار شد

نشست هم‌انديشي مشترك با سازمان‌هاي مردم‌نهاد خيريه‌اي و حمايتي

نشست هم‌انديشي تشكل‌هاي خيريه‌اي و حمايتي با حضور قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي، مشاور وزير بهداشت و دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور به منظور تبيين سياست‌ها و رويكردهاي وزارت كشور در حوزه سازمان‌هاي مردم‌نهاد در وزارت كشور برگزار شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، عليرضا افشار قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي در نشست هم‌انديشي مشتركي كه با حضور نمايندگان تشكل‌هاي مردمي با موضوع خيريه‌اي و حمايتي و مسئولين ذيربط برگزار شد با اشاره به رويكرد مثبت مشاركت در مؤسسات خيريه ، خواستار همكاري اين مؤسسات جهت تبيين حدود وظايف ، شرايط تأسيس و نوع تخصص افراد متقاضي ، مقررات عمومي مؤسسات ، نحوه نظارت ، انتقال تجارب و بروز رساني بانك اطلاعات جامع موسسات خيريه و مددجويان شد.

افشار با بيان اينكه همه تشكل‌هاي مردمي كه در چارچوب اهداف عام‌المنفعه كار مي‌كنند جزئي از مؤسسات خيريه هستند، گفت : با تعيين حدود كار و تعريف مشروع و خاص از اين مجموعه  در حوزه‌هاي تخصصي آموزشي ، عمراني و ... مي‌توان  به دسته‌بندي  و جمع‌بندي مناسبي از مؤسسات خيريه در هيأت عالي نظارت  دست يافت.

وي با اشاره به نحوه شرايط تأسيس مؤسسات خيريه اظهار داشت : بايد بررسي كرد كه چه كساني اولويت حضور در سطح ملي ، استاني و شهرستاني را دارند و  افراد مي‌بايست جهت شروع فعاليت در سطح ملي آورده‌اي داشته باشند و تنها به صرف كمك مردم نمي‌توان به فعاليت بپردازند.

قائم مقام وزير كشور با تأكيد بر ضرورت بكارگيري افراد متخصص در مؤسسات خيريه افزود :  نوع و مدت زمان سابقه كار افراد جهت فعاليت در مؤسسات خيريه حائز اهميت است و با شناخت ملي كه افراد متخصص در حوزه خود دارند مي‌توانند  دايره فعاليت خود را به استان‌هاي ديگر منتقل كنند.

افشار با بيان اينكه تنظيم و اجراي مقررات عمومي در مؤسسه خيريه از محورهاي مهم سازمان‌هاي مردم نهاد است، تصريح كرد : مؤسسات با صرف درصدي از  درآمدهاي مردمي براي هزينه‌هاي جاري سازمان در ضابطه‌مند كردن برنامه‌ها  و فعاليت‌ها نقش بسزايي دارند .
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.