سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

آلرژی تنفسی شا یعتر ین نو ع آلر ژی در استان

آلرژی تنفسی نسبت به گرده گیا هان در استان با توجه به شرایط آب و هوایی استان شایع تر است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

مد یر مرکز تحقیقات آسم وآلرژی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شیوع آلر ژی بینی با 28 درصد نسبت به آلرژی ها چشم ، آسم و اگزما در شهر ستان بیر جند بیشتر بوده گفت: شیوع آلرژی در بین زن و مرد یکسان است . ولی در مواردی مانند آسم در پسر ها در سنین اولیه شا یعتر است.  

محمد فر یدونی گفت: بیما ری های آلر ژیک به انواع مختلف تقسیم می شود. که آسم ،آلر ژیک،رینیت آلر ژیک،کونژکتیو یت ، آلرژی های غذایی ،انواعی از کهیر،اگزما و حساسیت به داروها و مواد شیمیایی از مهمتر ین آنها می باشد. که در ایران وجهان  تفا وتی ندارد.

وی  با بیا ن اینکه شرایط آب و هوایی و خشکی،و وزش باد،گرده گیا هان در فصل های بهار وتا بستان و در نها یت در ختان مهمتر ین عامل ایجاد به بیما ریهای آلرژیک در استان می با شد.افزود: مرا جعه و تشخیص  دقیق و تعیین عامل اصلی ایجاد  واکنش ها می تواند در پیشگیری و درمان مو ثر با شد. مد یر مر کز تحقیقات آسم وآلر ژی گفت: مهم تر ین را ه برای جلو گیری  پر هیز از مواجه با آلر ژنها  می با شد. که به دلیل شرایط منطقه ای مشکل است. ولی استفاده نکردن از مواد غذایی یا دارو ها که با عث آلر ژیک می شو ند امکان پذ یر تر است  ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.