سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

روش تدریجی،بهترین راه از شیر گرفتن نوزاد

بهترین راه از شیر گرفتن نوزاد روش تدریجی است كه باید همراه با عشق و علاقه و طی چند ماه اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یك متخصص كودكان و نوزادان گفت: تصمیم برای از شیر گرفتن نوزاد بستگی به شرایط جسمی روانی مادر و كودك و ویژگی های خانواده دارد.

جعفری افزود: پس ازدو سال كامل كه كودك از شیرمادر بهره مند شد وامكان خوردن سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده برای او فراهم گردید می توان یك تا دو وعده شیرپاستوریزه یا آب میوه جایگزین شیر مادر نمود.

وی با اشاره به اینكه در دوره شیرگرفتن از كودك باید مایعات را با لیوان به او خوراند تصریح کرد: هر دو سه روز یكبار نباید بیش از یك وعده شیردهی به كودك را حذف كرد و در این زمان نباید پیشنهاد دادن شیر به نوزاد ازسوی مادر انجام شود.

معاون فنی مركز بهداشت استان زنجان ادامه داد: اگركودك در دوره ای كه از شیر گرفته می شود تمایل به شیر خوردن داشت نباید از او دریغ كرد به خصوص هنگامی كه كودك بیمار است و فقط اشتهای خوردن شیردارد.

جعفری با تاكید براینكه شیرگرفتن نباید در زمان بیماری واسترس باشد گفت: در روش ازشیرگرفتن تدریجی مشكلات عصبی روانی و تغییرات هورمونی مادر كه در یكباره از شیر گرفتن اتفاق می افتد به وجود نمی آید كودك نیز دچار ضربه روانی نمی شود.

وی با بیان اینكه نسبت به از شیرگرفتن كودك باید انعطاف پذیر بود خاطرنشان كرد: در روش تدریجی کودک به تدریج علاقه به شیر خوردن را ازدست می دهد و ممكن است خودش یك باره آن را كنار بگذارد./س

برچسب ها: تدریجی ، شیر ، نوزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.