سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

افزايش 40 درصدي توليد ذرت علوفه اي در استان چهارمحال و بختياري

تولید ذرت علوفه ای در استان چهارمحال و بختیاری امسال40 درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح تغذیه بهینه مزارع و استفاده از بذرهای اصلاح شده ، کشت جایگزین از رقم های زودرس و مقاوم ، وجود ارقام پر محصول و زودرس ، شرایط اقلیمی تولید ذرت علوفه ای در استان 40 درصد افزایش یافت.

میرزایی گفت: این افزایش تولید در نتیجه اجرای طرح هایی مانند اجرای آبیاری های نوین ،بهبود روش های برداشت ، فرآوری محصولات کشاورزی ، کنترل عوامل زیان آور به دست آمده است.

وی با اشاره به تولید 140 هزار تن تولید ذرت علوفه ای گفت: این مقدار ذرت از چهار هزار هکتار زمین برداشت شده است مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال سطح کشت ذرت علوفه دو هزار و 600 هکتار بود.

میرزایی گفت: تشکیل دوره های آموزش و ترویج ، تهیه و تامین بذر اصلاح شده با کیفیت ، مدیریت بهینه آبیاری با وجود خشکسالی ها از مهمترین برنامه های اجرایی برای افزایش تولید ذرت علوفه ای این استان بوده است.
وی همچنین به رشد 15 درصدی ایجاد صنایع تبدیلی جهت فرآوری محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: استفاده از ادوات و ماشین آلات کشاورزی مناسب برای اصلاح و بهبود روش های کاشت ، داشت و برداشت از دیگر عوامل موثر در افزایش تولیدات زراعی این استان است./س

برچسب ها: افزایش ، ذرت ، علوفه ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.