سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعترافات دلال بازداشتی فوتبال

از انتقال 850 میلیونی تا غارت تیم شهرستانی

دلال بازداشتی از سوی نهادهای امنیتی که اکنون ممنوع العالیت به شمار می رود، به تاراج بیت المال در فصل نقل و نتقالات پرداخت که گوشه ای از آن را در این گزارش می خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کمیته ارزشیابی و نظارت فدراسیون با مدیریت حجت الاسلام علیپور فصل گذشته حکم هایی در جهت تعلیق دلال های غیر مجاز داشت. در همین زمینه نیز نام شماری از دلال ها و مافیای های فوتبال رسانه ای شد تا این اشخاص رسوا شوند. در این دوره بود که شاهد بودیم تا مدتی مدیران و فوتبالیست ها از همکاری با افراد نام برده امتناع می کردند؛ اما با شروع فصل نقل و انتقلات و در کمال تعجب شاهد بودیم که این افراد نه تنها ممنوع الفعالیت نشدند بلکه رسانه ای شدن نام آنها منجر به معروف تر شدن شد تا آنجا که تا مدت ها فرصت استراحت ساده را نیز نداشتند.

* رد پای "ح.م" در ترانسفر به باشگاه پر هزینه
یکی از این دلال های بد نام فوتبال به نام "ح.م" در روزهای پایانی فصل در انتقال "م.پ" به یکی از باشگاه های پرهوادار لیگ برتر نقش اصلی داشت.
قرار بود این بازیکن در ازای 700 میلیون لباس این تیم تهرانی را بر تن کند؛ اما با ورود آقای دلال، به یکباره قیمت بازیکن تا دو برابر افزایش پیدا کرد. در نهایت، این بازیکن که تمام امور خود را به فرد نام برده و ممنوع الفعالیت سپرده بود، با 850 میلیون تومان و بدون مالیات رنگی شد که سود سرشاری نصیب واسطه بازداشتی شد.

* حضور دلال بازداشتی در یک تیم شهرستانی
یک تبم شهرستانی توانست با کاردانی مربی جوانش و با شماری بازیکن ناشناس و با بودجه بسیار اندک، راهی لیگ برتر شود. این افتخار تا آنجا بود که بسیاری از مربی با عنوان "بیزانس فوتبال استان" یاد می کردند.
البته در هیاهوی دعوا سر پول و شماره پیراهن، شاهکار مربی جوان محو شد و دیدیم که در این بازار بی سامان فوتبال، این مربی با کارنامه پاک از چرخه مربیگری در لیگ برتر جا ماند تا شایسته سالاری جای خود را به روابط بدهد.
جالب است بدانید دلال بازداشتی در حضور 70 درصد بازیکنان جدید این تیم نقش مستقیم داشته است. وی که از صبح تا خاموشی چراغ آسمان در دفتر یکی از مدیران مرتبط با پرونده اختلاس به سر می برد، در آخرین شاهکارش، از شماری بازیکن در ازای حضور در تیم لیگ برتری درصد قابل توجهی درصد دریافت کرده است. شواهد نشان می دهد یکی از بازیکنان تیم با چک شخصی خود، به این فرد 20 میلیون پرداخت کرده است.
اینکه آقای مدیر ممانعتی برای حضور این دلال در کنار تیم و بستن عملی تیم ایجاد نمی کند، جای سوال و ابهاماتی دارد.

* فهرست 254 نفره آقای دلال
بر اساس گفته یک شاهد عینی، این دلال که سابقه بازداشت از سوی نهادهای نظارتی را نیز در کارنامه دارد، فهرست 154 نفره ای از بازیکنان لیگ برتری و لیگ دسته اولی را آن خود دارد. این شخص بد نام ادعا می کند تمام این افراد تحت نظر او هستند.
در لیگی که هر هفته 250 نفر فرصت قدرت نمایی دارند، بیش از نیمی از مربیان و بازیکنان با دلال ممنوع الفعالیت رابطه دارند. با این اتفاق باید اذعان داشت که فوتبال ما دچار مافیای عجیبی است و تنها با ورود مراجعه قضایی می شود به سوداگری آنها خاتمه داد؛ نه با حکم تلیق و امثال آن. سابقه نشان داده میل و انگیزه ای برای مبارزه با این پدیده در مدیران فعلی وجود ندارد.

برچسب ها: دلال ، فوتبال ، غارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.