سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمي رفسنجاني خواستار مساعدت بيش از پيش مسئولان به انجمن ام‌اس شد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:قرار نگرفتن بيماري ام‌اس در زمره بيماري‌هاي خاص مهمترين معضل انجمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد براي امدادرساني و پيشگيري از اين بيماري است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران خبرنگاران، هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي هيأت مديره و مؤسس انجمن ام‌اس ايران، اقدامات و زحمات دست‌اندركاران اين انجمن در كمك به بيماران و خانواده‌هاي آنان را خداپسندانه و قابل تقدير خواند و با اشاره به روند رو به گسترش اين بيماري در كشور خواستار توجه مضاعف مسئولان و دست‌اندركاران در تأمين مايحتاج بيماران به خصوص دارو براي بيماران شد.

 هاشمي رفسنجاني، با ابراز تأسف از گسترش اين بيماري در كشور، قرار نگرفتن بيماري ام‌اس در زمره بيماري‌هاي خاص را مهمترين معضل انجمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد براي امدادرساني و پيشگيري از بيماري خواند و تصريح كرد: بيماران ام‌اس و خاص اغلب جزو اقشار ضعيف جامعه هستند و با توجه به بالا رفتن پي‌در‌پي قيمت داروهاي اين بيماري، دولت مي‌تواند رديف بودجه‌اي براي آنان درنظر گرفته و از درآمدهاي هدفمندي يارانه‌ها به اين بيماران و خانواده‌هايشان كمك كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقش خيرين و دلسوزان نسبت به حمايت از اين‌گونه بيماران غيرقابل چشم‌پوشي خواند و گفت: مسئولان امر مي‌توانند در كنار كمك‌هاي مردمي، براي تأمين داروهاي حياتي و گران‌قيمت بيماران و تحت پوشش بيمه قرار دادن آنان اقدامات مؤثري انجام دهند.

در ابتداي اين ديدار دكتر صحرائيان نائب رئيس انجمن ام‌اس ايران و تني چند از حاضران به تشريح روند گسترش بيماري در ايران و منطقه پرداخته، موانع و مشكلات پيش روي بيماران و خانواده‌ها را بيان و خواستار مساعدت مسئولين امر در اين زمينه شدند.
انتهاي خبر/
برچسب ها: ام اس ، انجمن ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.