سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

فیزیوتراپی روش درمانی جایگزین یا مکمل برای بهبود بیماری است

استادیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت : فیزیوتراپی روشی مناسب برای جایگزینی یا درمانی مکمل بیماری به شمار می رود .

دکتر حسین اصغر حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اینکه علم فیزیوتراپی در حوزه های الکتروتراپی ، هیدروتراپی و مکانوتراپی به عنوان یک روش درمانی و یا مکمل فعالیت می کند اظهار داشت : فیزیوتراپی مناسبترین روش برای درمان و یا تسریع در روند معالجه بیماریهایی همچون گروههای ارتوپدی ، ارورلوژی ، روماتولوژی ، ستون فقرات ، بخشی از بیماریهای زنان و زایمان و قلبی و عروقی به شمار می رود .

مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در درمانهای مکمل فیزیوتراپی قبل یا پس از عمل جراحی تجویز می شود گفت : نادیده گرفتن درمانهای فیزیوتراپی از سوی بیمار می تواند طول درمان را افزایش و یا موجب ناکامی در بهبود شود.

رئیس بخش توانبخشی و فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رشته فیزیوتراپی از مهر ماه 89 با جذب 20 دانشجو مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شدخاطر نشان کرد : راه اندازی این گروه موجب استقرار اعضاء هیئت علمی گروه فیزیوتراپی در بیمارستانها و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه و افزایش خدمات درمانی به بیماران شده است .
حسینی اظهار امیدواری کرد با تکمیل کادر اعضاء هیئت علمی بتوان در توسعه این رشته و راه اندازی مقاطع تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گام برداشت. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.