سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کودکان متولد ماه بهار بیشتر از دیگر کودکان در معرض ابتلا به دیابت هستند

دانشیار گروه غدد داخلی و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :کودکان متولد در ماههای فصل بهار بیشتر از دیگر کودکان در معرض ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند .


دکتر رحیم وکیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در یک دوره ده ساله مشخص شد کودکانی که دوران جنینی خود را در فصل پائیز و زمستان طی می کنند و در فصل بهار به دنیا می آیند بیشتر در معرض ابتلا ء به دیابت قرار دارند.

وی علت اصلی بروز بیماری دیابت در کودکان متولد فصل بهار را ابتلاء مادرانشان به بیماریهای ویروسی و عفونی در دوران بارداری عنوان کرد و اظهار داشت : این امر موجب تخریب سلولهای پانکراس جنین و فعال شدن استعداد ابتلا به بیماری دیابت نوع اول در کودکان می شوند .

وکیلی بیماری دیابت را شایعترین بیماری غدد مترشحه عنوان کرد و گفت : احتمال بروز دیابت نوع یک در کودکان 35 در 100 هزار نفر است .

این فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم اطفال ، عوامل ژنتیکی ، تغذیه با مکمل های غذایی ،گنجاندن شیر خشک قبل از سنین شش ماهگی در رژیم غذایی و فاکتورهای غذایی را از دیگر عوامل بروز ابتلا به دیابت نوع یک در کودکان و نوجوانان برشمرد.

دکتر وکیلی تنها راه درمان بیماران دیابتی را استفاده از انسولین به روش تزریقی اعلام کرد و گفت : بیماران در صورت رعایت نکات پزشکی 30 تا 40 سال پس از بروز بیماری دچار عوارض این بیماری نمی شوند .

برچسب ها: کودک ، بهار ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.