سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ایران را در جایگاه برتر قرار می دهد

امام جمعه رودهن گفت: با عنایت رهبری داهیانه و پیامبرگونه مقام عظمای ولایت ایران اسلامی روز به روز در حال پیشرفت و دستیابی به مدارج بین المللی است.

حجت الاسلام حسین توسلی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینكه تولید ناخالص ملی كشور در حال حاضر رقم 930 میلیارد دلار می باشد، افزود: در سال 1380 این رقم 140 میلیارد دلار و عربستان 260 میلیارد دلار بود ولی در حال حاضر پس از گذشت ده سال به لحاظ رتبه اقتصادی كشور عربستان را پشت سرگذاشته ایم.

امام جمعه رودهن، با مقایسه واردات گندم كشور با چین در دهه 80 اظهار داشت: كشور چین با جمعیت 1 میلیارد و چهار صد میلیون نفر جمعیت حدود 8 میلیون تن در زمان مورد اشاره واردات گندم داشت و واردات گندم كشور ما حدود 6 میلیون تن بود كه میزان خوبی جهت واردات گندم كشور نبود.

وی افزود: درحال حاضر رقم تولید گندم كشور حدود 12 میلیون تن است كه در برخی سالها حدود یك میلیون تن صادرات گندم نیز داشته ایم.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به تولید سیمان و آهن در كشور ادامه گفت: امروز میزان تولید سیمان در كشور بیش از 70 میلیون تن در سال است كه مقدار زیادی از آن در داخل كشور مصرف شده و مازاد آن به خارج كشور صادر می شود، در زمینه آهن نیز وضعیت مشابهی داریم .

امام جمعه رودهن افزود: در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی كه جزء صنایع استراتژیكی است بیش از 80 درصد در قطعه سازی، حفاری و خط انتقال پیشرفت هایی داشته ایم و در صنعت نفت كشور بحمدالله از خودكفایی نسبی برخورداریم.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به واردات بنزین در كشور ادامه داد: پیش از این حدود 60 الی 70 درصد مصرف بنزین كشور وارداتی بود و روزانه حدود 80 میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم كه از سه سال گذشته مصرف سوخت كشور بهینه سازی شده و جایگاه های گاز نیز تقویت و توسعه داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به قیمت آزاد بنزین و مسئله یارانه ها متوسط مصرف بنزین در كشور بین 60 تا 65 میلیون لیتر رسیده است كه حدود همین اندازه بنزین در داخل كشور تولید می شود.

امام جمعه رودهن خاطرنشان كرد: دشمنان كشور می خواهند كه ملت ایران در مقابل نظام ناخرسندی نشان دهند و مقابل حاكمیت بایستند.

وی با اشاره به وضعیت فروش مرغ افزود: كاملا مشخص بود كه هیچگونه كمبود مرغ نداریم و به دستور مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری ذخیره سازی كالاهای استراتژیكی و مورد نیاز مردم به دو برابر افزایش یافته است.

حجت الاسلام توسلی تصریح كرد: اطمینان دارم كه مشكل كمبود مرغ در كشور نداریم و متاسفانه دشمنان در ماه مبارك رمضان جوسازی روانی ایجاد كردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با كارگزاران و دانشمندان فن آوری ایران اسلامی در چند روز گذشته با مطرح كردن اقتصاد مقاومتی علیرغم پیشرفت های كشور از آنان خواستند اقتصاد كشور را بیش از این مقاوم كنند.

حجت الاسلام توسلی در خاتمه از مومنین خواست تا با صلابت و قدرت و با تكیه بر خدای متعال در مواجهه با مشكلات ایستادگی كنند زیرا عنایات امام عصر(عج) و دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب نخواهد گذاشت مردم ایران به مشقات و مشكلات دچار شوند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.