سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

صادرات ماهی های زینتی از استان همدان به خارج کشور

استان همدان بیش از 200هزار دلار ماهی زینتی به کشورهای عراق و تایلند صادر کرده است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ معاون برنامه ریزی و عمران فرماندار همدان در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی گفت: شهرستان همدان، نخستین قطب ماهی های زینتی و دومین قطب ماهی های سرد آبی و گرم آبی است .
محمدی گفت: شهرستان همدان نخستین صادرکننده ماهی های زینتی به کشور تایلند است.
معاون برنامه ریزی فرماندار به ساخت بازارچه و نمایشگاه دائمی ماهی های زینتی در روستای تفریجان اشاره کردو گفت: این بازارچه در زمینی حدود 2 هکتار و میزان آب 10 لیتر در ثانیه و ایجاد اشتغال مستقیم برای 120 نفر ساخته می شود.
محمدی افزود: در کنار این بازارچه مجتمع ماهیان زینتی با 16 واحد پرورش ماهی و با ظرفیت 2 میلیون قطعه و پیش بینی می شود ظرفیت آن را به 4 میلیون قطعه بچه ماهی افزایش داد.
وی با اشاره به پتانسیل و توانمندی شهرستان در توسعه کشاورزی گفت: با قرار دادن برنامه پنچم توسعه و طرح آمایش سرزمینی به عنوان سرلوحه کار می توانیم افق روشنی را در بخش کشاورزی شاهد باشیم .
معاون برنامه ریزی فرماندار به 152 طرح مصوب کارگروه و 193 طرح مصوب استانی اشاره کرد و افزود: این مصوبات با 26 میلیارد تومان اعتبار برای 498 نفر شغل ایجاد کرده است.
محمدی با اشاره به وجود تعاونی ها در بخش توسعه کشاورزی گفت: 25 تعاونی با اشتغالزایی برای 260 نفر آمادگی حضور فعال در توسعه کشاورزی شهرستان را دارد./س
برچسب ها: صادرات ، ماهی ، خارج کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.