سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفاي وزير دفاع افغانستان

عبدالرحيم وردک وزير دفاع افغانستان روز سه شنبه پس از راي عدم اعتماد پارلمان به وي ،‌ از سمت خود استعفا کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ؛ عبدالرحيم وردک وزير دفاع افغانستان روز سه شنبه پس از راي عدم اعتماد پارلمان به وي ،‌ از سمت خود استعفا کرد .

وردک به علت نحوه پرداختن به مسائل امنيتي با راي عدم اعتماد پارلمان روبرو شد و درحال حاضر در اين سمت نقش کفيل را ايفا مي کند تا حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان جانشيني براي او انتخاب کند .

 وردک در گفتگو با خبرنگاران گفت با اينکه تصميم پارلمان برنامه هاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) را در واگذاري مسئوليت هاي امنيتي به نيروهاي افغان تا قبل از سال دو هزار و چهارده ، پيچيده مي کند اما وي به اين راي احترام مي گذارد.

وي افزود : « من به تصميم پارلمان که دو مرتبه مرا به عنوان وزير دفاع انتخاب کرد و اکنون نيز به من راي عدم اعتماد داده است ، احترام مي گذارم . من از سمت وزارت دفاع استعفا مي کنم . »

پارلمان افغانستان پس از ترور اخير مقامات بلندپايه اين کشور توسط شورشيان ، روز شنبه به برکناري وردک و بسم الله محمدي وزير کشور افغانستان راي مثبت داد .

نيروهاي شورشي روز سه شنبه با انفجار بمب کنترل از راه دور در ميني بوسي که به سمت کابل پايتخت افغانستان در حرکت بود ، نه نفر را کشتند. در انفجار بمب ديگري که در بيرون از پايگاه ناتو در جنوب اين شهر رخ داد يازده نفر از جمله چند سرباز خارجي زخمي شدند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.