سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تداوم خونریزی يکي از علائم ابتلا به بیماری هموفیلی

عضو گروه آموزشی هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : تداوم و قطع نشدن خونریزی در زمان ختنه نوزاد از علائم هشدار دهنده ابتلاء به بیماری های خونوریزی دهنده از جمله هموفیلی به شمار می رود .


دکترابوالقاسم اللهیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اینکه بیماری هموفیلی بیماری خونی ارثی است که مبتلایان به این بیماری فاقد فاکتور انعقادی هشت و یا نه هستند اظهارکرد: این بیماری در سه نوع شدید ، متوسط و خفیف در بیماران بروز می کند و به علت اینکه این بیماری وابسته به x مغلوب است ، بیشتر در جنس مذکر علامت دار می شود

فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در نوع شدید ابتلا به این بیماری علائم آن از همان روزهای نخست زندگی با تداوم خونریزی در زمان ختنه و یا خونریزی در بافت نرم به دنبال ضربات خفیف بروز می کند خاطر نشان کرد : این بیماران باید به طور مرتب داروی فاکتور هشت و یا نه را به صورت تزریقی استفاده کنند.

دکتر ابوالقاسم الهیاری خونریزی در عضلات کودک نوپا ، بروز کبودی های غیر طبیعی در اندامهای کودک ، خونریزی در زمان اعمال جراحی و یا پرکردن دندان را از دیگر علائم هشدار دهنده این بیماری برشمرد و افزود : این بیماری با نشانه های مختلف در کودک بروز می کند و بهتر است والدین دارای زمینه فامیلی با توجه به بروز علائم در فرزندشان به پزشک مراجعه کنند .

عضو گروه آموزشی هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فرمهای خفیف ابتلا به بیماری هموفیلی تشخیص بیماری به علت نداشتن نشانه های بارز دیرتر میسر می شود اظهار داشت : این بیماری در اشکال خفیف تر در زمان انجام عملهای جراحی و یا در پی سوانح تروما مشخص می شود .

وی گفت : در اشکال خفیف و متوسط این بیماری تزریق فاکتور هشت و یا نه در زمان های عمل جراحی و یا بروز سوانح و ضربات سنگین به بیمار صورت می گیرد.

فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماران مبتلا به بیماری هموفیلی باید از انجام حرکات ورزشی سنگین و یا حرکاتی که منجر به بروز صدمه و ضربه به بدن می شود اجتناب کنند خاطر نشان کرد : در صورت بروز ضربه های سنگین به ویژه در نواحی سر و شکم در بیماران مبتلا حتی در صورت نداشتن علائم خونریزی به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند./س    

برچسب ها: خونریزی ، هموفیلی ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.