سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابطه ده ساله بانک بزرگ انگلیسی با ایران

نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از ناظران بانکی آمریکا اعلام کرده است که یک بانک بزرگ انگلیسی به نام استاندار چارتر، طی 10 سال گذشته، حدود 250 میلیارد دلار با بانک‌های ایرانی همکاری داشته و بیش از 60 هزار معامله با ایران انجام داده است.

به گزارش سرویس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛ نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده است که بانک استاندارد چارتر انگلیس در ده سال گذشته رابطه نزدیکی با بانک‌های ایرانی داشته، به طوری که این بانک 60 هزار معامله به ارزش بیش از 250 میلیارد دلار با بانک های ایرانی داشته است.

بر اساس این گزارش؛ سازمان خدمات مالی نیویورک در طی تحقیقاتی متوجه شده است که بانک استاندارد چارتر از سال 2000 تا 2010 هیچ گونه توجهی به تحریم های آمریکا نداشته و همچنان به روابط تجاری و مالی خود با ایران پایبند بوده است.

سازمان خدمات مالی نیویورک، استاندارد چاتر را "بانک یاغی" معرفی کرده و ادعا کرده است که این بانک با همکاری ایران برنامه ای طولانی مدت برای پول‌شویی و تضعیف نظام مالی آمریکا داشته اند. اما بنا به آخرین گزارش‌ها، استاندارد چارتر تمامی اتهامات آمریکا را تکذیب و تاکید کرده است که رابطه تجاری این بانک با موسسات و بانک‌های ایرانی طبق قوانین بین الملی بوده و هیچ گونه خلافی مرتکب نشده است.

بانک استاندارد چارتر یکی از بزرگترین بانک‌های انگلیس می‌باشد که شعبات زیادی در کشورهای گوناگون داشته و به تازگی روابط خود با بانک‌های خاورمیانه،آسیای شرقی و آفریقایی گسترش داده است.

ناظران بانکی آمریکا ادعا می‌کنند که مدیریت این بانک 150 ساله از شعبه نیویورک خود به عنوان عامل انجام معاملات ممنوعه با ایران استفاده کرده است. در راستای این اتهامات، از بانک استاندارد چارتر درخواست شده است تا درباره معاملات خود با ایران توضیح دهد.

نکته جالب و خواندنی در گزارش سازمان خدمات مالی آمریکا این است که در سال 2006، در پی دستوری از استاندارد چارتر خواسته شد تا تمام روابط خود با کشورهای تحت تحریم آمریکا از جمله ایران قطع کند.

این بانک در پاسخ دستور مقامات آمریکایی در پاسخی قاطع اظهار کردند:" شما که هستید به ما می گویید نباید با ایرانی ها رابطه داشته باشیم؟ واشنگتن هشدار داده است که مجوز شعبه استاندارد بانک در نیویورک را لغو خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.