سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

صراحت و صداقت مشخصه‌های خبرنگار موفق است

مدیركل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: صراحت و صداقت و اطلاع رسانی به موقع اخبار از مشخصه های خبرنگار موفق است.

حجت الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل به ‌مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران رسالتِ خطیری بر عهده دارند و حرفه خبرنگاری ابزار و اهرمی مؤثر برای پیشبرد منافع دست ‏اندركاران رسانه‏ ها است.

وی گفت: ارتباط دایم خبرنگاران با همه اقشار و طبقات جامعه و نیز زیر نظر داشتن فعالیت‌های مختلف به منظور انعكاس درست و دقیق رویدادها اقتضا می‏‌كند كه دقت ، صراحت و صداقت به‌عنوان مشخصه‏‌های یك خبرنگار موفق را به همراه داشته باشد و از سوء استفاده و یا بی‏‌توجهی نسبت به این حرفه پر اهمیت پرهیز كند.

حجت الاسلام ستوده افزود: خبرنگار علاوه بر ارتباط با مسوولان و دستگاه‌‏های اجرایی باید مسال مطرح در سیاست گذاری‌‏ها و طرح‌‏های مختلف را به آگاهی جامعه برساند تا از حقوق تك تك افراد جامعه دفاع كرده و تلاش و فعالیت‏ های نهادها را در معرض قضاوت عموم قرار بدهد.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان اردبیل صداقت و واقع نمایی را از ویژگی های مهم خبرنگار موفق دانست و افزود: احساس مسوولیت اجتماعی ، صداقت و واقع‏‌نمایی ، خبر برای همه ، رعایت عدالت و انصاف ، سودمندی و فایده‏‌رسانی در ارایه اخبار از خصوصیات اخلاقی خبرنگار موفق است كه یك خبرنگار به حكم وظیفه اخلاقی و اجتماعی خود باید مروج خوبی‏‌ها باشد و به انتشار اخبار سودمند بپردازد./س

برچسب ها: اردبیل ، روز ، خبرنگار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.