سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید بیش از یک میلیون اصله نهال مثمر در اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه یک میلیون و 300 هزار اصله نهال مثمر در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل  خلیل نیکشاد افزود: سطح زیر کشت باغات استان اردبیل 36 هزار هکتار است که با برآورد تولید 360 هزار تن محصول به نظر می‌رسد عایدات خوبی نصیب باغداران استان اردبیل شود.

وی گفت: تنوع اقلیم، موقعیت خاک و آب و فعالیت باغداران و کشاورزان کار بلد زمینه را برای تولید و عرضه محصولات مساعد کرده است که امیدواریم تولید محصولات باغی و رونق این صنعت بیش از گذشته به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک کند.

نیکشاد در خصوص صادرات نهال‌های شناسنامه‌دار به بیرون از مرز‌های استان افزود: در کنار این فعالیت طرح اصلاح و احیای باغات و جایگزین کردن نهال‌های جدید به جای محصول باغات درجه دو و سه، زمینه خوبی برای نوسازی باغات استان آغاز شده به طوری که با پرداخت تسهیلات از طریق کار گروه توسعه کشاورزی فعالان این بخش بهتر می‌توانند از محصولات و فروش آنها بهره ببرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: هرچند کشت و توسعه این محصولات وطنی و اهتمام در این زمینه به صورت بطی و علم‌محور بوده اما همچنان تلاش ‌می‌کنیم تا با اولویت میوه‌های مناطق سردسیری تولیدمحصولات هسته‌دار و دانه‌دار در استان را رونق ببخشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، اصله ، نهال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.