سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تبعات ناخوشایند استفاده بی رویه از ظروف یكبار مصرف

استفاده از انواع ظروف یكبار مصرف در جامعه بیش از گذشته متداول شده و مردم بدون توجه به مضرات، آن را در حوزه های گوناگون مورد استفاده قرار می دهند.

مدیر گروه مركز بهداشت محیط استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان گفت: در زمان حاضر ظروف یكبار مصرف در كشور بدون توجه به فواید و مضرات آن از سوی افراد مورد استفاده قرار می گیرد و با زباله های دیگری انباشت و دفع می شود كه این موضوع به نوبه خود تبعات زیست محیطی نامطلوبی را در جامعه در پی دارد.

ناصحی با اشاره به اینكه استفاده از ظروف یكبار مصرف قدمت 15 ساله در ایران دارد، افزود: در زمان حاضر استفاده از این نوع ظروف در مقایسه با سال های گذشته روند روبه رشدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: با پیشرفت های چشمگیر كشور در ابعاد گوناگون ، مصرف و استفاده بی رویه از ظروف یكبار مصرف بیش از گذشته افزایش یافته که تجزیه طولانی مدت 300 تا 500 ساله این ظروف در طبیعت ،مضرات گوناگونی را در پی دارد.

این كارشناس بهداشت محیط استان به استفاده های نادرست از ظروف یکبار مصرف توسط مردم اشاره کرد و گفت : نگه داشتن انواع موادغذایی در این ظروف به مدت طولانی و با حرارت بالا علاوه بر تغییر شكل ظروف و فعل و انفعلات شیمیایی ، موجب سرطان نیز می شود. نگهداری انواع مایعات از قبیل آبلمیو، سركه به ویژه یخ در یخچال و فریز نیز بسیار خطرناک است.

ناصحی ظروف گیاهی را جایگزین مناسب ظروف یكبار مصرف دانسته وخاطرنشان کرد: این نوع ظروف منشا گیاهی داشته و از جنس نشاسته بوده و تجزیه آن در طی طبیعت نیز سه تا شش ماه برآورد شده است. در صورت ورود ظروف گیاهی به آبهای زیر زمینی آلودگی نداشته و مشكلات زیست محیطی ایجاد نمی كند./س

برچسب ها: ظروف ، یکبار ، مصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.