سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باند خريداران سكه با چكهاي جعلي متلاشي شد

فرمانده انتظامي شهرستان "ساوه " استان مركزي از دستگيري 4 كلاهبردار كه با چک جعلي وجعل عنوان مامور نيروي انتظامي اقدام به خريد سكه از طلا فروشي ها مي كردند،‌خبر داد.

 به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران  سرهنگ علي اصغر طالبي گفت:در پي تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر اينكه شخصي با جعل عنوان مامور نيروي انتظامي،به صورت تلفني قصد اخاذياز يك طلافروشي  را دارد بلافاصله ماموران پليس آگاهي جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند .
سرهنگ علي اصغر طالبي افزود:مالك مغازه به ماموران گفت ، چند ساعت قبل فردي با معرفي خود به عنوان مامور نيروي انتظامي با وي تماس گرفته و تقاضاي 18 عدد سكه تمام بهار آزادي و 7 عدد نيم سكه را جهت خريد براي رئيس يكي از دانشگاه هاي شهرستان كرده است.
وي عنوان داشت:مالک طلا فروشي به ماموران گفت:پس از تماس شخصي که خود را مامور نيروي انتظامي معرفي کرده بود ،شخص ديگري به عنوان رئيس دانشگاه با وي تماس گرفته و اعلام داشته يكي از همكاران خود را با يك فقره چك ممهور به مهر دانشگاه جهت دريافت سكه ها مي فرستد.
سرهنگ طالبي گفت:با توجه به اظهارات مالک طلافروشي و ظن ماموران مبني بر اينکه پاي يک کلاهبرداري در ميان است، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي  قرار گرفت و چند اكيپ به صورت نامحسوس در سطح شهر و حوالي مغازه طلا فروشي مستقر شدند .
وي در ادامه بيان داشت: شخصي با يك فقره چك به مبلغ 14 ميليون و 637 هزار تومان به مغازه طلا فروشي مراجعه  وپس از بيان اينکه از طرف رئيس دانشگاه درخواست خريد سکه را دارد ماموران وارد عمل شده و وي و همدستش را كه در محل نگهباني مي داد را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان "ساوه" در ادامه افزود:با تحقيقات از متهمان دستگير شده مشخص شد متهم اصلي دور ميدان انقلاب شهرستان با يكدستگاه پژو پارس مستقر و منتظر سكه ها مي باشد که بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و خودروي مورد نظر را شناسايي كرده كه راننده خودرو به محض رويت ماموران از محل متواري شده و با تلاش و تعقيب و گريز ماموران نهايتا متوقف و راننده و ديگر سرنشين آن نيز دستگير شدند.
وي ادامه داد:ماموران در بازرسي از داخل خودرو فوق 8 دستگاه گوشي موبايل،11 عد سيم كارت،يك عدد كلاه گيس،تعدادي برچسب جهت نوشين اعداد و ارقام و حروف چكها و جعل آنها و تعداد يك فقره چك نوشته شده مخدوش ،8 برگ چك سفيد بانكي و تعدادي عابر بانك كشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان ساوه در پايان  اظهار كرد:در بازجوئي هاي فني و پليسي صورت گرفته از متهمان مشخص شد كه هر دو متهم اصلي پرونده با جعل مامور نيروي انتظامي و رييس دانشگاه  به همين روش از سه طلا فروشي در  همدان نيز با ارائه سه فقره چك بانكي جعلي به مبلغ 33 ميليون و 588 هزار تومان كلاهبرداري كرده اند ./ف
برچسب ها: سکه ، چک های جعلی ، باند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.