سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مهاجرت گسترده در استان‌هاي جنوبي در پي افزايش ريزگردها

عضو کميسيون امنيت ملي گفت: افزايش ريزگردها در استان‌هاي جنوبي موجب مهاجرت گسترده‌ ساکنان اين نواحي شده است.

مهدي سنايي نماينده مردم همدان و نهاوند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در مورد مقوله مهم ريزگردها در برخي از استان هاي کشور گفت: پديده ريزگردها آثار مخرب زيست محيطي به جا گذاشته است که براي رفع آن بايد نگاه دقيقي به موضوع داشته باشيم.

وي با اشاره به آثار منفي ريزگردها در استان‌هاي جنوبي و غربي کشور تصريح کرد: افزايش ريزگردها، آثار مخرب در سلامت مردم داشته و کشاورزي،‌ صنعت و دامداري را به شکل خطرناکي تحت تاثير قرار داده است و بايد مسئولين کشور درصدد ايجاد راهکاري مناسب براي مقابله با اين پديده باشند.

نماينده مردم همدان با بيان اينکه مردم ساکن اين مناطق، زندگي عادي خود را از دست داده اند، اظهار داشت: مهاجرت گسترده‌اي در استان‌هاي جنوبي شکل گرفته و اين موضوع مهمي است که بايد به صورت دقيق بررسي شود.

سنايي با اشاره به اينکه آيين‌نامه بررسي ريزگردها که در قانون برنامه پنجم ذکر شده است،‌ گفت: دولت و مسئولين در راستاي اتخاذ تصميمات جدي درباره ريزگردها با هماهنگي بيشتري وارد عمل شوند و براي مقابله با آثار منفي اين پديده، چاره انديشي کنند.

عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به استفاده از ديپلماسي فعال براي حل اين معظل، خاطر نشان کرد: اجراي پروتکل‌ها ميان ايران و کشورهاي همسايه از مواردي است که بايد به آن توجه کرد و براساس پيشرفت‌هاي تکنولوژي بايد با پديده ريزگردها مقابله کرد.

انتهاي پيام/س3

برچسب ها: راهکار ، مقابله ، ریزگرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.