سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاكدشت در راه رشد و پيشرفت تئاتر قدم برمي‌دارد

شهرستان پاكدشت با برگزاري جشنواره هاي استاني سعي دارد در راه رشد پيشرفت سطح تئاتر شهرستان حركت كند.

حكم آبادي مدير روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پاكدشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شهر پاكدشت از پيشينه هنري خوبي برخوردار است و انجمن نمايش شهر قبل از تاسيس اداره ارشاد پاكدشت فعاليت داشته است و در سال هاي گذشته به خصوص در دو سال اخير بار روي كار آمدن رئيس جديد اداره ارشاد با روي خوبي كه به هنرمندان عرصه نمايش نشان داده باعث پيشرفت اين هنر در شهرستان شده است با برگزاري جشنواره هاي پي در پي و كلاسهاي تخصصي بازيگري سعي در ارتقا سطح نمايش شهرستان پاكدشت كرده است.

وي ادامه داد: هنرمندان شهرستان بسيار با استعداد و پرتلاش هستند، هميشه در جشنواره هاي ملي حضور پررنگي داشته اند و پاكدشت را به عنوان يكي از قطب هاي نمايش استان تهران معرفي كرده اند.

حكم آبادي افزود: در گذشته يكي از مشكلات تئاتر پاكدشت عدم آموزش تخصصي و نبودن اساتيد مجرب به شمار مي آمد و هنرمندان و بازيگران به صورت خودجوش و تجربي، حال چه به اشتباه و چه به صورت درست به فعاليت نمايش مي‌پرداختند، اما در سالهاي اخير با حضور اساتيد مجرب و با دانش با آموزش تخصصي بازيگري و كارگرداني تئاتر سطح دانش هنرمندان شهرستان بالا رفته است.

وي با اشاره به اين كه پاكدشت هم مثل شهرهاي ديگر با مشكلاتي رو به روست گفت: مشكلات مالي و ابزاري هميشه گريبان گير هنرمندان بوده و مانع از رشد بيشتر سطح تئاتر شهرستان شده است. كمبودهاي مالي و اعتباري باعث شده گروه هاي تئاتري نتوانند آن طور كه بايد و شايد كارهاي خود را ارائه دهند و سطح كيفي كار خود را بالا ببرند.

حكم آبادي ادامه داد: شهر پاكدشت از دو سالن تخصصي نسبتا‌خوب برخوردار است اما به علت دور بودن اين دو سالن از مركز شهر رفت آمد براي عموم مردم سخت است ولي با اين حال دو سالن حدود 189 اجراي عمومي تاكنون داشته اند.

وي تصريح كرد: با تمامي اين مشكلات شهر پاكدشت با برگزاري هر ساله ارديبهشت تئاتر همايش ها، نمايش ها و جشنواره هاي استاني نظير جشنواره لبخند و جشنواره تئاتر بسيج همچنان از شهرهاي فعال استان به شمار مي‌آيد.

حكم آبادي خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم با حمايت مسئولين شهرستان ميزبان خوبي براي جشنواره تئاتر بسيج باشيم و خاطره خوبي از خود به جاي بگذاريم./ي2
برچسب ها: پاکدشت ، تئاتر ، ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.