سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جليلي در ديدار با وزير امور خارجه لبنان:

مناسبات ايران و لبنان فراتر از مناسبات عادي ميان دو كشور است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با وزير امور خارجه لبنان مناسبات ايران و لبنان را بسيار دوستانه و فراتر از مناسبات عادي ميان دو كشور ارزيابي و بر ظرفيت گسترش روابط در عرصه‌هاي مختلف تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با وزير امور خارجه لبنان مناسبات ايران و لبنان را بسيار دوستانه و فراتر از مناسبات عادي ميان دو كشور ارزيابي و بر ظرفيت گسترش روابط در عرصه‌هاي مختلف تاكيد كرد.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اقدام‌هاي برخي دولت‌ها در ايجاد ناامني در سوريه و با تاكيد بر اين كه امنيت مقوله‌اي مشاركت‌پذير است ولي تقسيم‌پذير نيست، تصريح كرد كساني كه با اشاعه ناامني از طريق ارسال تسليحات و صدور تروريسم در كشورهاي منطقه تصور مي‌كنند امنيت بيشتري را براي خود به دست مي‌آورند، در يك خطاي راهبردي به سر مي‌برند.

جليلي با اشاره به رويكرد منطقي جمهوري اسلامي ايران به موضوع سوريه اظهار داشت: همواره گفته‌ايم راه‌‌حل مساله اين كشور دموكراسي است كه با صدور اسلحه و خونريزي ميسر نمي‌شود.

وي ادامه داد: معتقديم دوستان سوريه لازم است با كمك به توقف كامل رفتار‌هاي خشونت‌آميز، شكل‌گيري گفت‌وگو‌ها در راستاي برقراري انتخابات سراسري در اين كشور و با ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه از فشار‌هاي تحميل شده بر مردم سوريه بكاهند.

وي تاكيد كرد، مردم منطقه باور نمي‌كنند كه آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي كه همواره از رژيم‌هاي ديكتاتوري و مستبد حمايت كرده‌اند، مدافع حقوق بشر و دموكراسي باشند و افزود، اين كشورها مي‌خواهند با ايجاد اختلاف‌ در ميان مسلمانان مشكلات و بحران‌هاي خود را فرافكني كنند.

در اين ديدار همچنين وزير امور خارجه لبنان با تاكيد بر عمق روابط دوستانه ايران و لبنان، تقويت مناسبات با تهران را در زمينه‌هاي مختلف از جمله همكاري‌هاي اقتصادي خواسته ملت و دولت لبنان عنوان و اظهار داشت: از تمام ظرفيت‌ خود براي اين منظور استفاده خواهيم كرد.

"انتهاي پيام"/س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.