سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات در بازار ارز در بلندمدت ممكن است

تدوين اهداف بلندمدت و اجراي صحيح آن براساس عملكرد نظام بانكي موجب ايجاد ثبات در بازار نرخ ارز كشور مي شود.

عباسعلي ابونوري كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه تصميم گيري هاي بلندمدت نرخ ارز را به ثبات قيمت مي رساند، اظهار داشت: در حال حاضر تصميم گيري هاي بانك مركزي در خصوص تعديل نرخ ارز به صورت كوتاه مدت است و بيشتر جنبه آرام بخش را دارد.

وي در ادامه افزود: تعادل در بازار و جلوگيري از نوسانات پي در پي نرخ ارز، مستلزم ايجاد بازار تك نرخي و بررسي اهداف بلندمدت در رابطه با منابع ارزي و نحوه تزريق آن به بازار است.

اين كارشناس اقتصادي تصريح كرد: با اين حال شاهد اتخاذ تصميم هايي موقتي از سوي بانك مركزي هستيم كه داراي اعتبار كافي براي بازار ارز در بلندمدت نيست.

ابونوري در خصوص عضويت در سازمان تجارت جهاني خاطر نشان كرد: در صورتي كه بخواهيم عضو سازمان تجارت جهاني شويم طبيعتا بايد بازار را به سوي ارز تك نرخي و آزاد سوق دهيم، در غيراين صورت نمي توان آينده مشخصي را براي اقتصاد كشور در نظر گرفت.

اين كارشناس اقتصادي گفت: افزايش محدوديت ها طبيعتا تقاضا را براي نرخ ارز بيشتر مي كند، بنابراين با از بين بردن محدوديت ها در ارز تك نرخي مي توان به طور نسبي به كاهش مشكلات در بخش توليد و اقتصاد كشور كمك كرد./عب

برچسب ها: ارز ، بازار ، ثبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.