سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با نوشتن کلمه «محمد» کلمه «الله» ظاهر شد

در نوشتن این آیات معجزاتی است، مثلا زمانی کلمه«محمد» را چهار بار نوشتم کلمه جلاله الله ظاهر شد و این معجزه نوشتاری است و در آن زمان یقین یافتم که محمد(ص) فرستاده خداست و این از معجزات خطاطی من است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبستان، نمان ذکری» هنرمند پاریسی با اشاره به معجزات نوشتاری در آیات و کلمات مقدس تاکید کرد: زمانی که کلمه«محمد» را چهار بار با خط کوفی مربع خوشنویسی کردم و کلمه جلاله «الله» ظاهر شد، یقین یافتم محمد(ص) فرستاده خداست.

«نمان ذکری، مهندس معماری و شهرسازی و خوشنویس فرانسوی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: خوشنویسی به ویژه ترکیب خط کوفی و مربع را دوست دارم و همه آیات به نگارش درآمده به خط کوفی و مربع است.

ذکری با اشاره به معجزه در این آیات و کلمات مقدس، افزود: در نوشتن این آیات معجزاتی است، مثلا زمانی کلمه«محمد» را چهار بار نوشتم کلمه جلاله الله ظاهر شد و این معجزه نوشتاری است و در آن زمان یقین یافتم که محمد(ص) فرستاده خداست و این از معجزات خطاطی من است.

این هنرمند پاریسی تاکید کرد: کلمه «علی» را نیز چهار بار به خط کوفی مربع نوشتم که کلمه الله در آن نیز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: چهار تابلو کلمه «علی» که کلمه جلاله الله در آن ظاهر شده است، نام «خمینی روح الله»، نام « خامنه ای علی» و «الله محمد علی فاطمه حسن حسین» را به آیت الله العظمی سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اهدا خواهم کرد.

این هنرمند پاریسی همچنین گفت: اسماء الحسنی« الحی هو الله» را به نماینده مجلس «لاله افتخاری» اهدا کردم و تابلو آیه« امرهم شوری بینهم» را به مجلس شورای اسلامی ایران اهدا کردم.

عنان ذکری با اشاره به تابلو «السلام» خود خاطر نشان کرد: السلام(صلح) باید شعار اسلام باشد. شعار اسلام و مسلمین صلح و علم است و امیدارم اینگونه باشد.

وی درباره آغاز این فعالیت خود گفت: بیش از 10 سال است که مشغول خوشنویسی هستم . خط برای من نوعی مهندسی است و هندسه را به خوبی می شناسم به همین دلیل خط کوفی مربع را دوست دارم.

ذکری با اشاره به سختی این کار گفت: خط کوفی مربع نو آوری است، نوشتن «الله اکبر» و «بسم الله الرحمن الرحیم» به خط و به شکل آسان نیست. چرا که نوشتن خط کوفی به خودی خود دشوار است. این خط نخستین خط عربی به شمار می آید اما پیشینیان این خط را رها کردند و الان می توان گفت که این خط پدربزرگ خط است.

این هنرمند پاریسی با اشاره به احیای خط کوفی، افزود: این خط برای من به عنوان یک مهندس آسان است. در خوشنویسی عادی مهندسی امکان ندارد مثلا اگر کلمه «الغفور» عادی نوشته شود شکل قوی و استواری ندارد.

وی ادامه داد:اسماء الحسنی واقعا قوی است و باید هنگام نوشتن در آن استواری و قوت دیده شود. مثلا زمانی که «بسم الله الرحمن الرحیم» که پایه و اساس بنا است، نوشته می شود، باید در آن استحکام دیده شود و نه طوری نوشته شود که این استواری دیده نشود. شکل مربع به آن بزرگی می دهد.

این معمار پاریسی عنوان کرد: این ترکیبات برای ترکیبات خوبی است و اگر کسی اصول مهندسی را ندارد نمی تواند آن را انجام دهد.

تابلو های «الغفور»، «الرووف»،« لا غالب الا الله»،«الله اکبر»،«ادعونی استجب لکم» و «الحی» و «هو الله» از آثار دیگر این هنرمند پاریسی است که در نمایشگاه بین المللی قرآن در معرض دید عموم قرار گرفته است.
برچسب ها: محمد ، الله ، نوشتن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.