سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قديري ابيانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ربوده شدن زائران ايراني در سوريه، خدشه‌اي به روابط ايران و سوريه وارد نمي‌كند

كارشناس مسائل استراتژيك و سفير سابق ايران در مكزيك گفت:‌ دولت ايران واقف است كه اينگونه اعمال توسط نيروهاي ضددولتي بوده است و دولت سوريه براي حفظ امنيت و رهايي ربوده شدگان از هيچ تلاشي فروگذاري نمي‌كند.

محمد حسن قديري ابيانه كارشناس مسائل استراتژيك و سفير سابق ايران در مكزيك در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به ربوده شدن زائران ايراني در سوريه اظهار داشت: يكي از دلايل ربوده شدن زائران ايراني در سوريه و گروگان گيري ماموران هلال‌احمر در ليبي و نيز اقداماتي نظير حملات تروريستي به كاروان‌هاي‌ ايراني در عراق با هدف محروم كردن دولت‌هاي سوريه و عراق از درآمدهاي حاصل از سفرهاي زيارتي است.

وي با بيان اينکه سررشته همه اين امور زشت بين‌المللي در دست دولت‌هايي نظير آمريكا،انگليس و رژيم صهيونيستي است، تصريح کرد: عملياتي كه توسط القاعده در عراق و سوريه عليه مراكز مذهبي و مردم اين كشور صورت مي‌گيرد با برنامه ريزي استكبار است كه توانسته است در بخشي از نيروهاي القاعده نفوذ كرده و مديريت آن را در دست بگيرد، اين نفوذ در حدي  است كه نيروهاي انتحاري نيز  از هدايت شدن توسط استكبار و صهيونيسم بي اطلاع مانده اند.

كارشناس مسائل استراتژيك با تاکيد بر اينکه سياست ايجاد اختلاف بين پيروان مذاهب اسلامي از جمله سياست‌هاي خبيثانه‌اي است كه انگليس در آن تبحر ويژه‌اي دارد، اظهارداشت: غربي‌ها و صهيونيسم همواره خواستار مخدوش كردن روابط ايران و سوريه بوده‌اند، اما دولت ايران واقف است كه اينگونه اعمال توسط تروريست‌هاي ضددولتي انجام مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: دولت سوريه نيز براي حفظ امنيت زائران و رهايي ربوده شدگان نهايت تلاش خويش را انجام مي‌دهد؛ بنابراين اينگونه اتفاقات خدشه‌اي در روابط حسنه ايران و سوريه  ايجاد نمي‌كند.

قديري ابيانه افزود: دادگاه‌هاي آمريكا گاه ايران را به دليل ربوده شدن يك آمريكايي توسط مبارزين فلسطيني يا لبناني محكوم به پرداخت چند صد ميليون دلار غرامت در دادگاه‌هاي فرمايشي خويش كرده‌اند و بهانه‌شان حمايت ايران از آرمان فلسطين و لبنان بوده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مناسب و معقول است دادگاه دولت ايران،‌ به عنوان عمل مقابله به مثل آمريكا و انگلستان را به عنوان هدايتگر جريان و حامي تروريست‌هاي رباينده زائران ايراني به ازاي هر نفر چند صد ميليون دلار محاكمه و جريمه نمايد.

"انتهاي پيام"/س3


 

برچسب ها: ابیانه ، استراتژیک ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.