سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریه:

درخواست کمیته بین المللی صلیب سرخ برای رعایت حقوق بین المللی بشر دوستانه

با شدت گرفتن در گیری مسلحانه در سوریه و به جای ماندن تلفاتی سنگین از غیر نظامیان ، کمیته بین المللی صلیب سرخ با عزمی راسخ تر از همیشه به فعالیتهای خود برای پاسخگویی به نیازهای روبه رشد بشر دوستانه ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رابرت کاردینی ، رئیس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ برای خاور نزدیک و میانه گفت: ما از تمامی طرفهای درگیر می خواهیم که به تعهدات خود براساس حقوق بین المللی بشر دوستانه عمل نمایند. ما پیش از این دغدغه خود را با مقامات سوری و برخی گروههای مخالف مسلح در میان گزارده ایم.
اکنون نیز این درخواست عمومی اضطراری رامطرح می نماییم تا بدون هیچگونه تأخیری در میدان نبرد و در زمانی که این وقایع رخ می دهند به گوش طرف های درگیر برسد.
این قبیل خصومت ها موکول به قوانین هستند که در مورد نحوه اجرای جنگ محدودیتهایی قائل است با این هدف که از غیر نظامیان و کسانی که در گیری نقشی نداشتند و یارگر ندارند مانند زندانیان و مجرمان حفاظت شود.
وی گفت: براساس حقوق بین المللی بشر دوستانه طرفهای درگیر باید در تمامی اوقات بین غیر نظامیان و کسانیکه به طور مستقیم در درگیری نقش دارند تمایز قائل شوند. /
برچسب ها: دمشق ، خاور ، نزدیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.