سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از انتخاب اعضا

قانون نظارت بر نمايندگان فردا عملياتي مي‌شود

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با بيان اينکه اعضاي هيئت نظارت بر نمايندگان در جلسه علني فردا(سه‌شنبه) مشخص خواهند شد، گفت: قانون نظارت بر نمايندگان به محض انتخاب اعضا عملياتي خواهد شد.

عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در پارلمان در گفگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح تشكيل هيئت نظارت بر نمايندگان مجلس گفت:‌ بر اساس قانون، هيئت نظارت بر نمايندگان بايد سه ماه پس از تشكيل هيئت رئيسه مجلس شكل مي‌گرفت كه اين كار يك ماه زودتر از موعد مقرر در حال انجام است.

وي در ادامه تصريح كرد: براي اجراي قانون نظارت بر نمايندگان در قالب هيئت، 72 نفر از نمايندگان مجلس اعلام ‌آمادگي كرده بودند كه پس از راي‌گيري مخفي (ورقه‌اي) حدود 4 نفر انتخاب و به صحن علني معرفي شدند.

مصري همچنين افزود:‌ همچنين يك نفر از نواب مجلس، يك نفر از كميسيون اصل 90 و يک نفر نيز از كميسيون حقوقي قضايي مجلس به عنوان سه نامزد هيئت رئيسه به صحن علني معرفي شدند.

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در ادامه اسامي 7 نفر نماينده انتخاب‌شده جهت عضويت در هيئت نظارت بر نمايندگان را به شرح زير اعلام كرد:
1-حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد نماينده تهران – نايب رئيس اول مجلس
2-حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده تهران – عضو كميسيون اصل 90
3-حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي نماينده بم – عضو كميسيون حقوقي قضايي
4-عوض حيدرپور شهرضايي نماينده شهررضا
5- عزيز اكبريان نماينده كرج
6-محمدحسن ميرمحمدي نماينده گلپايگان
7-غلامرضا اسدالهي نماينده تربت جام  - به عنوان چهار نماينده انتخابي مجلس

مصري در ادامه خاطرنشان كرد: 7 نفر معرفي‌شده به صحن علني مجلس با راي دو سوم نمايندگان به عنوان عضو هيئت نظارت به نمايندگان معرفي خواهند شد و در صورتي‌كه هر يك از نامزدها قادر به كسب راي مورد نياز نباشند هيئت رئيسه فرد جايگزيني را به مجلس معرفي مي كند كه اعضاي اين هيئت در جلسه علني فردا (سه‌شنبه 17 مردادماه)  مشخص خواهند شد.

وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ با انتخاب اعضاي هيئت نظارت، قانون نظارت بر نمايندگان شكل اجرايي به خود گرفته و پس از تدوين آئين‌نامه عملياتي خواهد شد.

گفتني است طرح نظارت بر نمايندگان در مجلس هفتم مطرح و در مجلس هشتم به صورت جدي پيگيري شد كه نهايتا در ابتداي مجلس نهم تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيد.

همچنين براساس قانون نظارت بر نمايندگان بايد پس از گذشت سه ماه از تشكيل هيئت رئيسه دائم اين قانون اجرايي شود.

انتهاي پيام/س2


 

برچسب ها: مصری ، هیئت ، نظارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.