سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگار وجدان بیدار جامعه است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرارسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار، با صدور بیانیه ای ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید خبرنگار «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر، خبرنگار را وجدان بیدار جامعه و زبان صادق و گویای ملت دانست.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرارسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار، با صدور بیانیه ای ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید خبرنگار «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر، خبرنگار را وجدان بیدار جامعه؛ چشم بینا و زبان صادق و گویای ملت دانست، که بایستی در جنگ تمام عیار رسانه‌ای غرب با بصیرت و تلاش مجاهدت گونه خود به رسالت خطیر خود جامعه عمل بپوشاند.

در ابتدای این بیانیه آمده است:
در دنیای امروز که دنیای تبادل پرسرعت اطلاعات است؛ رسانه به عنوان مهم‌ترین وسیله برقراری این ارتباط و رساندن اخبار و اطلاعات به چهار گوشه جهان نقش اساسی ایفا می‌کند.

در این میان نیز خبر به عنوان زبان مشترک جهان محصول آگاهی و خردورزی و جزء لاینفک رسانه‌ها، حامل پیام‌ها و اندیشه‌های روشن و حقایق اتفاق افتاده در سطح ملی و بین‌المللی است.

و در این بین کار خبرنگار و رسانه به عنوان حامل خبر و منعکس کننده رویدادها بسیار حسّاس و حیاتی است، چون از یک جهت بایستی حامل خبر مؤثق، به هنگام و فراگیر بوده و در این دهکده کوچک جهانی به تسریع در جریان آزاد اطلاعات و اخبار کمک کند و از طرفی دیگر در مقابل بنگاه‌های دروغ پراکنی نظام‌های سلطه جهانی و تبلیغات منحرفانه رسانه‌ای (شانتاژ خبری) به درستی موضع‌گیر کند.

رسانه و خبرنگار جهان امروز به غیر از اینکه بایستی حامل پیام‌ها و اخبار درست، مؤثق و امید بخشی برای جهان و افکار عمومی باشد از طرف دیگر بایستی بتواند در جریان اطلاعات سازی و خبرسازی یک سویه و منفعلانه غول‌های رسانه‌های استکبار جهانی راهکاری مناسب و روشی مقتضی اتخاذ نماید.

و از این روست که اصحاب رسانه و جراید به ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این شرایط وظیفه‌ای خطیر و چند وجهی بر عهده دارنند و دیگر فقط رسالت رسانه‌های آزاد، مستقل و حقیقت‌گو؛ بیان درست، صحیح و سریع رویدادهای مخابره اخبار به آن سوی مرزها نیست، بلکه مقابله چند وجهی با تمام و شبیخون فرهنگی وسیاسی و جنگ رسانه‌ای وشانتارهای خبری، آگاه سازی عموم توده‌های مردمی و بالا بردن سطح تقکر و خرد نیز به وظایف و کارکردهای آن‌ها اضافه شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است:

به درستی که خبرنگار؛ چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات سیاسی و بین‌المللی است که بایستی همیشه رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت‌داری تعریف کند. خبرنگار وجدان بیدار جامعه است و چون دیده‌بان صادق بایستی در تلاش برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها برآید و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزیده و تحت تأثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیا‌هو آفرینی‌ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به تعامل مثبت؛ سازنده و ارزشمند رسانه‌ها و خبرنگاران متعقد و فهیم با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اهتمام ویژه آنان در انعکاس اخبار مراسم و مناسبت‌های ملّی آورده است:
بی‌تردید برگزاری مناسب و با شکوه ایام الله انقلاب اسلامی و مراسم و مناسبت‌های ملّی مرهون همراهی و همکاری صمیمانه و جانانه اصحاب رسانه و جراید و خبرنگاران محترم به ویژه رسانه ملّی در اطلاع‌رسانی؛ دعوت و ترغیب مناسب و به موقع مردم حضور در مراسم و مناسبت‌ها و انعکاس شایسته، هوشمندانه و گسترده مراسم در رسانه‌های خود است.

شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی با سپاس و ستایش از همه مغالان عرصه خبر، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و جامعه بزرگ خبری و رسانه‌ای که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند تأکید می‌کند:

دشمنان قسم خورده بشریت و در رأس آن نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل راهبردهای شیطانی خود را در مواجه با جرایان آزاد، شفاف و مستقل اطلاع‌رسانی و خبر به ویژه جریان مستقل خبری کشورهای مسلمان به ویژه ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی به کار برده و بارها با شکست‌هایی سنگین و خفت‌بار روبه‌رو شده‌‌اند رسانه‌های دروغ پرداز غربی پس از آن شکست‌ها به سیاه‌نمایی، شانتاژ خبری، جنگ نرم، عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای علیه ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی روی آورده و در این میان اصحاب رسانه و جراید با مجاهدت خبری و بصیرت مداری به موقع خود رسالتی بس سنگین بر عهده داشته و امید است با رویکردی واقع بینانه و هوشمندانه به عنوان افسران رسانه‌ای در خطّ مقدم جنگ رسانه‌ای از طریق آگاه‌سازی افکار عمومی و دادن روحیه امید و نشاط به رسالت‌های سنگین خود جامعه عمل بیوشانند.

"انتهاي پيام"/س3
 
برچسب ها: تبلیغات ، خبرنگار ، بیانیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.