سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش معاملات فرابورس ایران 129 ميليارد ريال

ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی 16 میلیون اوراق بهادار، به 129 میلیارد ریال رسید.

امیر هامونی مدير بازار فرابورس ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس با جابجایی 7 میلیون و 644 هزار سهم با نرخ هزار و 399 ریال داشت. کمترین حجم معاملات را افرانت در بازار اول فرابورس با جابجایی 104 سهم و قیمت پایانی 10 هزار و 84 ریال کسب کرد.
وي تصريح كرد: بیشترین افزایش قیمت را همچون روزهای گذشته قند شیروان و قوچان در بازار دوم با افزایش قیمت 5 درصد و قیمت 6 هزار و 116 ریال از آن خود کرد. بیشترین کاهش قیمت را همکاران سیستم در بازار اول فرابورس ایران با کاهش قیمت 4.5 درصد و قیمت پایانی 5 هزار و 452 ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد.
هاموني با بيان اين كه فردا بلوک سپرده گذاری روی میز فروش می رود افزود:هشت دهم درصد از سهام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، فردا 17 مرداد از طریق بازار فرابورس به صورت نقد و یکجا عرضه می شود.
مدير بازار فرابورس ايران اظهار داشت: تعداد سهام مورد عرضه شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه 2 میلیون و 400 هزار سهم عادی معادل بلوک  0.8 درصدی از سهام این شرکت است و قیمت پایه هر سهم آن 6 هزار و 800 ریال و ارزش کل آن 16 میلیارد و 320 میلیون ریال تعیین شده است.
وي تاكيد كرد: در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره لیزینگ سینا با جابجایی 20 هزار و 720 برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب 15 هزار و 510 برگه اجاره سامان، 12 هزار و 410 برگه اجاره ماهان2، 9 هزار و 800 برگه اجاره مسکن، 9 هزار و 680 برگه اجاره جوپار، 4 هزار و 640 برگه مشارکت مسکن مهر، 3 هزار و 910 برگه مشارکت نارنجستان، 3 هزار و 180 برگه اجاره امید، هزار و 990 برگه اجاره مپنا، هزار و 690 برگه اجاره ماهان، 120 برگه مشارکت نفت فصل و 80 برگه مشارکت توسعه به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
هاموني با تاكيد بر اين كه پتروشیمی جهرم خریداری نداشت گفت: بلوك 19.88 درصدی شركت پتروشيمي جهرم که امروزدر بازار فرابورس عرضه شد خریداری نداشت. زمينه فعالیت این شرکت احداث، راه اندازي و بهره¬برداري مجتمع¬هاي پتروشيمي و كارخانه¬هاي صنعتي به منظور توليد، بازاريابي مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشيمي، صادرات و واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فرآورده¬های فرعی و مشتقات آنها است.
وي خاطر نشان كرد: قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و همچنان در مرز 59 هزار تومان مبادله شدند.
آغاز پذیره نویسی  مالی و اعتبار کوثر در فرابورس  
مدیر بازار فرابورس از پذیره نویسی 450میلیون سهم شرکت  مالی و اعتباری کوثر  از روز شنبه  21مرداد در فرابورس خبرداد.
امیر هامونی مدير بازار فرابورس ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی قصد دارد 450 میلیارد ریال  سرمایه اولیه خود رااز طریق پذیره نویسی و شبکه کارگزاری فرابورس به قیمت هر سهم هزار ریال   ،شنبه 21مرداد به مدت 30روز تامین کند.
وی با اشاره به سرمایه اولیه  هزارو 500  میلیاردریالی شرکت ادامه داد:از این مبلغ هزارو 50میلیارد ریال توسط موسسین تامین شده و 450میلیارد ریال باقی مانده از طریق پذیره نویسی تامین می شود.
هامونی گفت: دو شرکت تامین سرمایه امین و آرمان متعهد پذیره نویسی شده اند که هر کدام به ترتیب تا میزان  300میلیارد ریال  و 150میلیارد ریال را  متعهد می شوند.
وی کارگزاری آبان را عامل فروش و عرضه سهام معرفی کردو تاکید کرد:تعداد سهام قابل پذیره نویسی ،برای هر یک از پذیره نویسان حقیقی و حقوقی حداقل 10هزار سهم و حداکثر 15میلیون سهم درنظر گرفته شده است.
هامونی خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی "ددد"را ممنوع اعلام کرد و تصریح کرد:خرید سهام از طریق شبکه کارگزاری فرابورس مستلزم داشتن کد سهامداری فعال در سیستم سپرده گذاری است و خریدارانی که کد سهامداری ندارند می توانند از طریق کارگزای های دارای مجوز فرابورس اقدام به درخواست کد سهامداری کنند.
وی یادآور شد:کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار پرداخت می شود و خریداران تنها مبلغ هزار ریال را در پذیره نویسی پرداخت می کنند.
مدیر بازار فرابورس خاطر نشان کرد:اشخاص حقوقی غیربانکی که بخشی از سرمایه و یا سهام آنها متعلق به دولت و یا شرکت های دولتی بوده و یا تحت مدیریت بخش دولتی قراردارند نمی توانند در شرکت ،سهامدار باشند و همچنین بانک ها اعم از دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری نمی توانند بیش از یک درصد سهام شرکت را در اختیار داشته باشند./س
برچسب ها: ارزش ، معاملات ، فرابورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.