سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

خبرنگاران ،نمایندگان بلامنازع افکار عمومی

استاندار اصفهان گفت: خبرنگاران، نمایندگان بلامنازع افکار عمومی هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی' در پیامی به مناسبت سالروز شهادت 'محمد صارمی ' و روز خبرنگار با بیان اینكه در نظام جمهوری اسلامی همه آحاد جامعه برابر قانون اساسی، قوانین قضایی و فقهی به طور یكسان از كرامت و حرمت خاص برخوردارند، افزود: برخی افراد این واقعیت را نمی خواهند قبول كنند و از حدود قوانین و مقررات می گریزند.

ذاكر اصفهانی اضافه كرد: خبرنگاران در بیان حقایق باید سرعت، صحت، مستندات محكمه پسند و اخلاق انسانی را به طور همزمان در نظر بگیرند، در غیر این صورت پاسخگوی اظهارات خود هستند.

استاندار اصفهان در پیام خود با بیان اینكه 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار در ایران نامگذاری شده است، تصریح كرد: یكی از پیام های انتخاب این روز به عنوان روز خبرنگار اشاره به خطرپذیری این حرفه است.

وی به برخی تفاوت ها در قوانین و روابط انسانی غرب با ایران اشاره كرد و افزود: برابر قوانین موجود میزان خطر پذیری خبرنگاران فعال ایران بسیار بالاتر از سایر كشورهای جهان است.

وی اظهار داشت: البته می پذیریم كه خبر به هر سوی، یك یا چند مخالف دارد كه این ذات خبر است اما خبر باید آنطور نوشته شود كه مخالفان نیز در برابر مستندات خبرنگار تسلیم شوند.

استاندار اصفهان خواستار پاسخگویی مدیران استان به سوال خبرنگاران شد و افزود: خبرنگاران نمایندگان بلامنازع افكار عمومی هستند.

ذاكر اصفهانی به استقلال خبرنگاران و رسانه های خبری اشاره و خاطر نشان كرد: رسانه های ما به تشخص، رسالت رسانه ای، انصاف و وحدت رسانه ای آگاه اند و به آن اعتقاد دارند.

ذاكر اصفهانی اظهار داشت: آنها باید حرمت قلم را محفوظ دارند.

وی تصریح كرد: خبرنگاری كه رسالت خویش را نیك می شناسد و در پرتو آن به امر خبرنگاری می پردازد در خود احساس هویت و به موجودیت خود افتخار می كند كما اینكه جامعه به او می بالد.

استاندار اصفهان با توجه به اهمیت گسترش خبر در جهان از خبرنگاران خواست در انتخاب واژه ها، ادبیات نوشتاری و زاویه دید خود در انعكاس صحیح و واقعی اخبار سلیقه به خرج دهند.

وی با یادآوری وظیفه خطیر خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: مهمترین وظایف خبرنگاران را می توان كشف حقایق، انعكاس سریع و صحیح وقایع و هشدار جدی بدون اغماض نسبت به آنچه منافع ملی، فرهنگ، اعتقادات و امنیت مردم را به خطر می اندازد، دانست.

ذاكر اصفهانی اصحاب رسانه اصفهان را به فضاسازی رسانه ای در حوزه غنی میراث فرهنگی از جمله شیوه های حفظ میراث فرهنگی و چالش های استان از قبیل خشكسالی دعوت كرد.

وی در پایان پیام خود تاكید كرد: هر گونه توسعه پایدار منوط به پیوست های فرهنگی است و اصحاب رسانه در این راستا می توانند از سهم بسزایی برخوردار باشند.

سالروز شهادت 'محمود صارمی' خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در مزار شریف افغانستان در 17 مردادماه سال 1377 بعنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی كشور نامگذاری شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، پیام ، استاندار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.