سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تغيير قوانين، مغز را گيج مي‌كند

نتايج يك مطالعه جديد از سوي متخصصان روانشناسي در دانشگاه ميشيگان نشان داد در مواقعي كه شما قرار است برخلاف معمول چندين كار همزمان را با هم انجام دهيد و يا به عبارت ديگر قوانين روزانه كاري خود را دستخوش تغيير مي‌كنيد، مغزتان گيج و سردرگم مي‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  اين متخصصان مي‌گويند: براي انسان يادگيري يك كار جديد در مواقعي كه قوانين تغيير مي‌كند مي‌تواند به طرز حيرت‌انگيزي يك فرايند دشوار باشد كه با اشتباهات مكرر توام شود.
دكتر هانز اشرودر از متخصصان اصلي در اين مطالعه خاطرنشان ساخت: تصور كنيد در حين رانندگي در يك مسير هميشگي ناگهان جهت حركت خود را تغيير مي‌دهيد در اين لحظه بار زيادي به مغز تحميل مي‌شود تا بتواند قوانين قديمي را سركوب كرده و همزمان روي قوانين جديد در مسير جديد متمركز شود.
اشرودر تاكيد كرد: در چنين وضعيتي درگيري زيادي در مغز شما ايجاد مي‌شود و به همين دليل وقتي شما مطلبي را در ابتدا ياد مي‌گيريد غلبه بر آن در زماني كه قوانين تغيير مي‌كنند، كار بسيار دشواري است.
به گفته روانشناسان، اين مطالعه همچنين براي اولين بار نشان داده است كه چطور مغز در برابر اشتباهات رخ داده پس از تغيير قوانين،‌ واكنش نشان مي‌دهد./س

برچسب ها: مغز ، قوانین ، گیجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.