سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ معاون راهبردی نهاد رهبری در دانشگاه ها؛

10 دانشگاه تک جنسیتی جدید در کشور تأسیس می شود

معاون راهبردی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور از دریافت مجوز تأسیس 10 دانشگاه تک جنسیتی جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام داود رنجبران در حاشیه طرح ضیافت اندیشه جهاد دانشگاهی در مشهد به میان خبرنگاران آمد و با بیان این مطلب گفت: تفکیک جنسیتی دانشگاه ها طرح خوبی است و باید با ضابطه دانشگاهی و خرد جمعی برابر باشد.
وی با بیان این که بسیاری از دانشجویان علاقه مند به داشتن یک فضای آرام تحصیلی هستند یادآور شد: رعایت شئون اسلامی در دانشگاه ها امری ضروری است.
رنجبران با بیان این که در هر جامعه ای یک سری الزامات باید رعایت شود خاطر نشان کرد: گاهی مقاومت هایی در خصوص اجرای این طرح دیده می شود که نگاه مجریان باید همراه با صبر باشد.
معاون راهبردی نهاد رهبری در دانشگاه ها فراهم ساختن بسترهای کرسی های آزاد اندیشی را یک ضرورت برشمرد و تصریح کرد: طرح ضیافت اندیشه یکی از برنامه های اصلی برای ایجاد کرسی های آزاد اندیشی است.
رنجبران با بیان این که طرح ایجاد کرسی های آزاد اندیشی دارای یک طرح جامع نیست بیان کرد: ورود به بحث کرسی های آزاد اندیشی نیاز به بستر سازی و ساز و کار خود را دارد که مسئولان کشور باید به آن توجه ویژه ای بکنند.
وی در خصوص نقش دانشجویان در اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تولید دانش در کشور که با اتکا به نیروی دانشجویان مهیا شده، باید به سمت تولید ثروت پیش رود.
معاون راهبردی نهاد رهبری در دانشگاه ها پژوهشگاه های صنعت نفت و رویان را دو نمونه موفق در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: دانشجویان در زمینه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری را ایفا می کنند و باید در همین راستا به سمت شکستن مرزهای علمی پیش روند./س

برچسب ها: دانشگاه ، تک جنسیتی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.