سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 3.26 درصدی مزاحمین آتش نشانی

مشترکان ایرانسل رتبه دار مزاحمین تلفنی 125

امروزه با پیشرفت علم، تکنولوژی و وسایل ارتباطی در جامعه متاسفانه شاهد بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی مانند مزاحمین تلفنی هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این امر ناشی از ضعف فرهنگی و اجتماعی در بهره گیری مناسب از این امکانات می باشد که گه گاه برای بعضی مشاغل حساس و پر استرس مانند آتش نشانی، اورژانس و ... بدون در نظر گرفتن مبانی اخلاقی، اجتماعی و انسانی مزاحمت ایجاد می کنند.
در همین خصوص با رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت به گفتگو نشستیم که ایشان خاطر نشان کردند در حال حاضر 70  درصد از تماس های گرفته شده با سامانه 125 مزاحمین هستند.
محمود شادکی افزود: روزانه از میان 5 یا 6 هزار تماس تلفنی با مرکز 125 بعضی تماس ها اصلا ارتباطی به سازمان آتش نشانی ندارد مثلا با اورژانس  یا 110 کار دارند به اشتباه با 125 تماس می گیرند و بعضی نیز به عمد و برای ایجاد مزاحمت انجام می شود.
وی در ادامه گفت: در مجموع بیش از 70 درصد تماس ها با 125 مزاحمین هستند که این تعداد برای اتش نشانی یک فاجعه محسوب می شود.
شادکی میانگین سنی مزاحمین 125 را از 13 تا 23 سال عنوان کرد و اعلام کرد این مزاحمت ها در برخی مناطق شهر با توجه به پایین بودن فرهنگ بیشتر نمود دارد.
همچنین رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی از کاهش 3.26 درصدی مزاحمین تلفنی در سال جاری خبر داد و  عنوان کرد در بررسی آمار 4 ماه سال جاری که 89.42 درصد بود با 4 ماه نخست سال 1390 که 92.68 درصد اعلام شده بود امسال کاهش 3.26 درصدی مزاحمین 125 را داشتیم.
محمود شادکی خاطر نشان کرد: بیشترین تماس مزاحمین با سیم کارت های ایرانسل می باشد که به علت سند دار نبودن امکان پیگیری و ردیابی نیست بقیه تماس ها نیز از تلفن های سه رقمی رایگان و همچنین تلفن های همگانی کارتی صورت می گیرد و به ندرت کسی با تلفن ثابت مزاحمت ایجاد می کند.
وی علت کاهش آمار مزاحمین را اطلاع رسانی درست از طریق جراید در رسانه ها و فرهنگ سازی در بین مردم عنوان کرد.
 وی در پایان از مسئولین فرهنگی جامعه و آموزش و پرورش در خواست کرد تا زمینه ای برای فرهنگ سازی فراهم شود تا از این طریق ضریب ایمنی در جامعه افزایش پیدا کند.
حال وظیفه ما نیز آموختن این ارزش قبل از بالغ شدن فرزندانمان است تا  با اگاه سازی کودکان و نوجوانان را توجیه کنیم که مزاحمت تلفنی شوخی به حساب نمی اید.
بنا به اظهار نظر مسئولین و جامعه شناسان آموزش و پرورش و سیاست گذاران فرهنگی جامعه می توانند در مقابله با این معضل اجتماعی نقش موثر و بسزایی ایفا کنند تا با موضوع مهمی همچون ایمنی این گونه سهل انگارانه برخورد نشود./ف
برچسب ها: ایرانسل ، اورژانس ، شادکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.