سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بان كي مون خواهان خروج فوري منافقين از عراق شد

بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد از اعضاي گروهك منافقين خواست، هرچه سريعتر به قوانين بين المللي احترام گذاشته و اردوگاه اشرف را ترك كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم عربي؛ بان كي مون با اعلام اين مطلب، افزود: انتظار ما اين است كه سركردگان و اعضاي منافقين اردوگاه اشرف واقع در شمال بغداد را ترك و به اردوگاه ليبرتي در نزديكي بغداد منتقل شوند و پس از آن به طور كامل خاك عراق را ترك كنند.
 
وي همچنين از كشورهاي ديگر خواست، به اعضاي اين گروهك تروريستي كه تاكنون عمليات هاي تروريستي زيادي در ايران به اجرا درآورده است، پناهندگي سياسي داده و آنها را به اين شيوه از عراق خارج كنند.
 
اين در حالي است كه در تازه ترين موضع گيري مقامات عراقي، پيرامون وضعيت حضور اعضاي گروهك تروريستي منافقين در اين كشور، فالح الفياض مشاور امنيت ملي دولت نوري المالكي، اظهار داشت كه حكومت عراق طي بيانيه اي از "مارتين كوپلر" نماينده دبيركل سازمان ملل متحد خواسته است كه با فشار به گروهك منافقين، اعضاي اين گروهك را به صورت داوطلبانه از عراق خارج كند و در صورت خارج نشدن آنها، با برخورد قاطع نيروهاي حكومتي مواجه مي شوند.
 
گفتني است؛ از سال 2011 ميلادي تاكنون، حكومت عراق چندين بار خروج اعضاي گروهك منافقين را از اردوگاه اشرف به تعويق انداخته است و در آخرين فرصت حضور آنها را 31 جولاي 2012 اعلام كرد كه پس از گذشت چند روز از اين مهلت، مقامات عراقي پايان رسمي حضور گروهك منافقين را در اين كشور اعلام كردند و حضور اعضاي اين گروهك در عراق را غيرقانوني دانستند.
برچسب ها: بان کی مون ، عراق ، منافقین ، اشرف ، mek
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.