سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

واگذاری های برخی اراضی شهرك های عشایری استان چهارمحال و بختیاری باطل شد

استاندار چهارمحال و بختیاری از ابطال واگذاری برخی اراضی شهرك های عشایری این استان كه طی هفت سال پیش انجام و مهلت ساخت و ساز آن ها به اتمام رسیده، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی اصغر عنابستانی در نشست شورای عشایر این استان، واگذاری اراضی شهرك های عشایری به افرادی كه برای ساخت و ساز اقدام نكرده اند را عامل بروز مشكلات اجتماعی در این زمینه دانست.

وی اظهار داشت: برخی از كسانی كه در این شهرك ها زمین دریافت كرده اند در شهرهای ایذه و اهواز در استان خوزستان و فولاد شهر در استان اصفهان صاحب مسكن هستند و برای ساخت زمین تحویل شده، اقدام نكرده اند و این درحالی است كه برخی جوانان عشایر استان فاقد مسكن بوده و نیاز ضروری به زمین دارند.

عنابستانی افزود: برای حل این مشكل اداره كل امورعشایر استان موظف است لیست صاحبان اراضی شهرك های عشایری به جز زمین های شهرك لشتر شهرستان اردل را به بنیاد مسكن تحویل دهد و بنیاد مسكن استان با همكاری دهیاری ها، قراردادهای قبلی را باطل و اراضی را به متقاضیان جدید واگذار كند.

مدیركل امورعشایر استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با بیان ایجاد پنج شهرك عشایری درشهرستان كوهرنگ و دو شهرك درشهرستان اردل، تامین سوخت فسیلی را از مشكلات عدیده این شهرك ها عنوان كرد.

خالد طاهری تصریح كرد: درحال حاضر 45 جایگاه سوخت (نفت)، برای تامین سوخت عشایر مناطق عشایری مشكلی ندارند اما 50 جایگاه دیگر با مشكل مواجه است .

طاهری بیان داشت: این جایگاه ها درمنطقه موگویی شهرستان كوهرنگ واقع شده كه شش ماه ازسال بدلیل بارش برف راه ارتباطی آنها با دیگر مناطق این استان مسدود بوده و سوخت رسانی به عشایر با مشكل مواجه می شود.

وی با بیان اینكه تامین نشدن سوخت این منطقه تلفات جانی و انسانی به بار می آورد، اظهارداشت: باید حجم مخازن این جایگاه ها از 12 هزار لیتر به 32 هزار لیتر افزایش یابد .

طاهری میزان اعتبار لازم برای تامین مخزن و نصب آن برای هر جایگاه را 300 میلیون ریال برآورد كرد .

در این نشست تامین مخزن نفت مورد نیاز عشایر توسط ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال وبختیاری تصویب شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.